عصر خودرو

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد:

عرضه شکر تا شکستن قیمت

تامین برنج و شکر ارزان برای هیات‌ها

عصر بازار- با توجه به اینکه به تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می‌شویم، معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که اقلام و کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و گندم هیچ‌ کمبودی در کشور ندارند و علی‌رغم عرضه بورسی این محصولات، متقاضیان چه از صنایع و چه از هیات‌های مذهبی به هر میزان که این محصولات را بخواهند برایشان تامین می‌کنیم.

عرضه شکر تا شکستن قیمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی‌ قنبری - مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی - اظهار کرد: در زمینه‌ شکر با توجه به این‌که برداشت چغندرقند و تولید شکر از این محصول، از سوی کارخانه‌های داخلی آغاز شده و روزانه حدود 6000 تن شکر در بورس عرضه می‌شود، هیچ مشکلی وجود ندارد و بازار این محصول رنگ و بوی ثبات و آرامش به خود گرفته است.

    وی با بیان این‌که عرضه شکر در خارج از بورس نیز بیش از تقاضا وجود دارد، افزود: شکر عرضه شده در بورس بسیار بیشتر از تقاضاست؛ به گونه‌ای که از عرضه 6000 تنی آن، تنها 800 تن از آن معامله می‌شود که البته همین وضعیت عرضه و تقاضای شکر سبب کاهش قیمت‌های عمده‌فروشی و نزدیک شدن آن به قیمت‌های مصوب دولتی است.

    ادامه عرضه شکر دولتی تا شکستن قیمت

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: قیمت خرده‌فروشی شکر نزدیک به کیلویی 3000 تومان بوده و به نظر می‌رسد خرده‌فروشان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند، اما شرکت بازرگانی دولتی آنقدر شکر عرضه می‌کند که مقاومت خود در بخش خرده‌فروشی شکسته شود.

    قنبری اظهار کرد: شکر برای هیات‌ها و نذورات در ماه محرم تامین شده و حدود 6000 تن از این محصول را به قیمت دولتی به ستاد تنظیم بازار استان‌ها ارسال کردیم که با قیمت کیلویی 2520 تومان عرضه می‌شود.

    تامین برنج اروگوئه‌ای به قیمت دولتی برای هیات‌های مذهبی

    وی گفت: با توجه به بالابودن قیمت برنج داخلی حدود 26 هزار تن برنج اروگوئه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار به استان‌های مختلف ارسال شده و به قیمت کیلویی 2855 تومان عرضه می‌شود که امیدواریم این اقدامات تاثیرات مثبتی در بازار شکر و برنج بگذارد.

    به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، برنج نیز مانند شکر به قیمت دولتی در بورس عرضه می‌شود و تقاضا برای خرید آن بسیار کمتر از عرضه این محصول است که این نشان می‌دهد هیچ کمبودی برای تامین این محصول نداریم.

    عرضه گندم 936 تومانی برای همه صنایع

    قنبری همچنین در خصوص برخی اظهارات صنایع مرتبط با آرد و نان و صنایع ماکارونی درباره‌ این‌که گندم به اندازه کافی وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: امسال با توجه به خرید مناسب گندم معمولی و دروم از کشاورزان، صنایع مختلف به هر اندازه‌ای که به گندم دروم نیاز داشته باشند برایشان تامین می‌کنیم، چرا که در بورس و خارج از آن به وفور عرضه می‌شود و قیمتش برای صنایع کیلویی 936 تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها