عصر خودرو

یک مقام مسئول در صنعت نفت عراق خبر داد

عراق آماده واردات گاز از ایران

منتظر تایید وزرای نفت دو کشور هستیم

عصر بازار- یک مقام مسؤول در صنعت نفت عراق گفت: مذاکرات برای دریافت گاز از ایران به اتمام رسیده است و مسائل مربوط به قیمت نیز حل و فصل شده و هم اکنون منتظر تایید وزارت نفت عراق و ایران هستیم تا گاز را از ایران دریافت کنیم.

عراق آماده واردات گاز از ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به گفته مسؤولان و مدیران نیروگاه بغداد، کار عملیات لوله گذاری و تست خط لوله واردات گاز از ایران با موفقیت به انجام رسیده است و در حال حاضر این نیروگاه منتظر دریافت گاز از ایران است.

    در همین رابطه یکی از مسؤولان صنعت نفت عراق به خبرنگار فارس گفت: مذاکرات برای دریافت گاز از ایران به اتمام رسیده است و مسائل مربوط به قیمت نیز حل و فصل شده و هم اکنون منتظر تایید وزارت نفت عراق و ایران هستیم تا گاز را از ایران دریافت کنیم.

    به گزارش فارس براساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ایران برای صادرات گاز به عراق دو قرارداد دارد که قرارداد مربوط به صادرات گاز به بصره و دیگری قرارداد صادرات گاز به بغداد است که هدف از قرارداد صادرات گاز به بغداد استفاده در نیروگاه‌های «المنصوره» و «بغداد» خواهد بود که منازلی که در اطراف خط لوله گاز صادراتی هستند نیز از این گاز استفاده خواهند کرد.

    در حال حاضر بخشی از مردم بغداد از گاز ال پی جی استفاده می کنند به طوریکه این گاز در مخازن بزرگ ذخیره سازی شده و از طریق لوله کشی به منازل مردم عراق ارسال می شود که با ارسال گاز ایران به بغداد استفاده از گاز ال پی جی کاهش خواهد یافت.

    براساس گفته های مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم اکنون گاز ایران به منطقه نفت‌شهر رسیده است و با اعلام آمادگی مسؤولان عراقی گاز ایران به بغداد ارسال خواهد شد.

    براساس تفاهم نامه امضا شده بین ایران و عراق قرار است در 9 ماه اول صادرات گاز روزانه 7 میلیون متر مکعب گاز به این همسایه غربی بدهیم که به مرور زمان و طی تقریبا 2 سال بعد به روزانه 25 میلیون متر مکعب می رسد.

    برچسب ها