عصر خودرو

یک مقام مسئول در بورس کالا خبر داد

۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی آماده انتشار در تالار نقره‌ای

اوراق مرابحه گندم به بورس کالا نمی‌رود

عصر بازار- یک مقام مسئول با بیان اینکه اوراق مرابحه ۴۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت بازرگانی دولتی در بورس کالا پذیره نویسی نخواهد شد از آمادگی این بازار برای انتشار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد جدید خبر داد.

۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی آماده انتشار در تالار نقره‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا گفت: طی هفته‌های اخیر به منظور پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی دولت تا مبلغ 2650 میلیارد تومان اوارق سلف موازی استاندارد گندم در بورس کالا منتشر و با موفقیت پذیره نویسی شد. این در حالی است که شرکت بازرگانی دولتی برای تسویه نهایی مطالبات گندم کاران بنا دارد نسبت به انتشار 4300 میلیارد تومانی اوراق مرابحه اقدام کند که به احتمال فراوان این اوراق از طریق بازار فرابورس و یا شبکه بانکی پذیره نویسی خواهد شد.

    علیرضا ناصر پور در ادامه از آمادگی بورس کالا برای پذیره نویسی بیش از 300 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد جدید خبر داد و گفت: در جدید ترین اقدام، انتشار 200 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد پارازایلین از سوی شرکت پتروشیمی نوری و همچنین انتشار اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد ذوب آهن اصفهان به ارزش یکصد میلیارد تومان در دستور کار بورس کالا قرار گرفته است.

    علاوه بر این انتشار 7 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد سیمان اصفهان به تصویب هیات پذیرش رسیده که به محض اقدام ناشر و سپرده کردن تضامین لازم فرآیند انتشار و پذیره نویسی این اوراق در تالار نقره ای آغاز خواهد شد.

    به گفته ناصری درخواست پتروشیمی ایلام برای پذیرش و انتشار اوراق سلف موازی استاندارد محصول پلی اتیلن به مبلغ یکصد میلیارد تومان به منظور عرضه در بورس کالا روانه هیات پذیرش این بازار شده است.

    برچسب ها