عصر خودرو

لبخند شرق اروپا به نفت ایران؛

بزرگترین پالایشگاه لهستان مشتری نفت ایران شد

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از مذاکره با «لوتوس» لهستان به منظور امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت خبر داد و گفت: تاکنون یک محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت به این شرکت لهستانی فروخته شده است.

بزرگترین پالایشگاه لهستان مشتری نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری با اشاره به مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و «لوتوس» لهستان به منظور امضای قرارداد بلند مدت فروش نفت خام، گفت: گفتگوها برای امضای قرارداد بلند مدت با لوتوس آغاز شده اما هنوز قرارداد نهایی امضا نشده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه تاکنون یک محموله دو میلیون بشکه ای نفت خام تحویل لوتوس لهستان شده است، تصریح کرد: هدف امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت با این شرکت لهستانی است.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت از کشورهای شرق اروپا به عنوان بازار جدید صادرات نفت خام ایران در دوران پسا تحریم یاد کرد و افزود: علاوه بر لهستان، تاکنون ایران یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به مجارستان فروخته و مذاکرات با سایر کشورهای شرق اروپا هم برای فروش نفت خام ایران آغاز شده است.

    شرکت ملی نفت ایران تاکنون یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به شرکت «او ام ال» مجارستان، یک محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت خام به لوتوس لهستان و یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام به «او ام وی» اتریش فروخته و اخیرا بلاروس هم خواستار واردات طلای سیاه از ایران شده است.

    از سوی دیگر «مارسین جاسترزبسکی» معاون رئیس شرکت پالایشگاهی لوتوس با بیان اینکه احتمالا به زودی یک قرارداد نفتی بلند مدت با ایران امضا خواهند کرد، گفته است: پس از آنکه نفت ایران پالایش شد، نتایج تحلیل‌ها را بررسی خواهیم کرد و مشخص خواهد شد که آیا می توانیم یک توافق بلندمدت نفتی با ایران منعقد کنیم یا نه.

    این درحالی است که شرکت «پی کی ان اورلن» لهستان بزرگترین رقیب شرکت «لوتوس اوایل» لهستان امسال قراردادی را برای خرید نفت از شرکت آرامکو عربستان سعودی امضا کرده است.

    در کنار لهستان، بوسنی و هرزگوین به جدیدترین مشتری نفت خام ایران تبدیل شده است به طوری که مذاکرات مقدماتی برای صادرات نفت ایران به این کشور اروپایی بین شرکت نفت و «زاروبژنفت» آغاز شده است.

    علی کاردر مدیرعامل شرکت نفت و معاون وزیر نفت اخیرا در حاشیه امضای تفاهم نامه با این شرکت روسی، گفته است: «زاروبژنفت» روسیه، صاحب پالایشگاهی در بوسنی و هرزگوین است و مذاکراتی برای تامین نفت این پالایشگاه آغاز شده است.

    برچسب ها