عصر خودرو

تبدیل ارزهای غیردلاری و دریافت بدهی های ایران با گزارش خزانه داری آمریکا تسهیل شد

عصر بازار- مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی درباره گزارش جدید خزانه داری آمریکا مبنی بر مجاز بودن معاملات دلاری با ایران گفت: با این گزارش تبدیل ارزهای غیردلاری به یورو برای کشورمان با سهولت بیشتری انجام می شود.

تبدیل ارزهای غیردلاری و دریافت بدهی های ایران با گزارش خزانه داری آمریکا تسهیل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک - OFAC) دیروز اعلام کرد، به موسسه های مالی غیرآمریکایی از جمله شرکت های وابسته به نهادهای مالی آمریکایی که در خارج از این کشور ثبت شده اند اجازه داد با ایران معاملات دلاری داشته باشند.
    «حسین یعقوبی» روز شنبه در این رابطه افزود: پیش از این نیز توافق ضمنی برای رفع بخشی از تحریم های دلاری برای ایران انجام شده بود اما با گزارش اوفک به صورت رسمی اعلان شد.
    وی توضیح داد: برای اینکه بتوان ارزی چون «وون» کره جنوبی یا «یوان» چین و حتی «ین« ژاپن را به ارز مورد نظر خود مانند یورو تبدیل کند، نیاز است که ابتدا این ارزها با نرخ برابری دلار سنجیده شوند و بعد به ارز مورد نظر تبدیل شوند.
    وی گفت: در گذشته بدلیل تحریم دلاری ایران، حتی برای یک لحظه انجام این تبدیل میسر نبود اما اکنون با گزارش خزانه داری آمریکا این امکان فراهم شده است.
    یعقوبی افزود: هرچند در گذشته توافق ضمنی برای رفع این محدودیت انجام شده بود اما بانک ها به طور موردی مجوز آن را صادر می کردند.
    مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی تاکید کرد: با این گزارش می توان با سهولت بیشتری مراودات ارزی را انجام داد و ارزهای غیردلای را به دلار و سپس آن را به ارز مورد نظر خود که اغلب یورو است، تبدیل کرد.
    وی گفت: این گزارش همچنین راه را برای دریافت طلب های خود از سایر کشورها تسهیل می کند.
    پیش از این، خزانه داری آمریکا معاملات بر پایه دلار با ایران را ممنوع کرده بود اما با گزارش اخیر این نهاد، تا زمانی که این مبادلات وارد سیستم مالی آمریکا نشوند، آزاد است که با این رویکرد شرکت های خارجی آزادی بیشتری برای تجارت با ایران به دست خواهند آورد.

    برچسب ها