عصر خودرو

پیگیری اتصال کارت های بانکی و تشکیل کمیته رفع موانع;

گزارش بانک مرکزی از سفر سیف به مالزی

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: برقراری ارتباط بانکی از طریق تشکیل حساب مشترک برای تسهیل تسویه حساب مبادلات تجاری بین ایران و مالزی، اتصال سوئیچ کارت های بانکی و تشکیل کمیته ای برای رفع بانکی میان دو کشور در سفر به کوالالامپور پیگیری شد.

گزارش بانک مرکزی از سفر سیف به مالزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک مرکزی، ولی الله سیف که رئیس جمهوری را در سفر به جنوب شرق آسیا همراهی می کند، فضا و فرصت پیش آمده میان کشورهای ایران و مالزی را مثبت قلمداد کرد.
    وی گفت: مالزی از کشورهای پیشرو در بانکداری اسلامی و نظام بانکی آن در این بخش پیشرفت های محسوسی داشته و موفق به تهیه ابزار جدید مطابق با مبانی اسلامی شده است و امید می رود با بهره گیری از تجارب، همکاری میان دو کشور گسترش یابد.
    سیف با اشاره به سوابق و روابط خوب گذشته میان دو کشور، گفت: مالزی در گذشته روابط بسیار خوبی با ایران داشته و پیش از این، حجم روابط اقتصادی میان دو کشور بسیار بالاتر از سطح کنونی بود اما متأسفانه به واسطه شرایط ایجاد شده در دوران تحریم ها، این روابط با وقفه ای چندساله روبه رو شد.
    وی ابراز امیدواری کرد که با سفر رئیس جمهوری به این کشور و دیدار با مقام های مالزی، فصلی جدید و نقطه عطفی در آینده روابط دو کشور آغاز شود.
    رئیس کل بانک مرکزی یکی از اصلی ترین مذاکرات میان دو کشور را در بخش مسایل بانکی عنوان کرد و گفت: یکی از اساسی ترین موضوع های موثر در رشد و روابط اقتصادی دو کشور، برقراری روابط بانکی میان ایران و مالزی است.
    سیف اضافه کرد: در دیدار با معاونان بانک مرکزی این کشور توانستیم به نتایج مثبتی درباره برقراری و گسترش سطح روابط اقتصادی میان دو کشور دست یابیم.
    وی همکاری بانک های تجاری را از دیگر محورهای اصلی مذاکرات میان دو بانک مرکزی دانست و افزود: یکی دیگر از محورهای مذاکرات میان دو کشور، موضوع های مرتبط با بانک های تجاری از جمله برقراری ارتباط از طریق تشکیل حساب مشترک برای تسهیل تسویه حساب مبادلات تجاری بین دو کشور بود.
    سیف اظهار داشت: همچنین به دلیل آمار بالای تعداد گردشگر میان ایران و مالزی، اتصال سوئیچ کارت های بانکی نیز در این دیدار مطرح شد. تشکیل کمیته ای میان دو کشور برای رفع و بیان مسایل بانکی از دیگر مواردی بود که بر سر آنها توافق شد.
    وی همچنین به دعوت رئیس کل بانک مرکزی مالزی برای حضور در ایران اشاره کرد و گفت: قرار شد رئیس کل بانک مرکزی مالزی در آینده ای نزدیک به ایران سفر کند و موضوع های مطرح شده میان دو کشور در سفر آتی، نهایی و تفاهم های میان دو کشور عملیاتی شود.
    سیف در ادامه به همکاری های مشترک دو کشور در برخی مجامع بین المللی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پیش از این، ایران و مالزی در مجامع بین المللی به ویژه در نهادهای بانکداری اسلامی همکاری های مشترکی داشته اند؛ انتظار می رود با گسترش سطح همکاری ها، این روابط بیش از پیش تقویت شود.
    رئیس کل بانک مرکزی افزود: از جمله این جوامع می توان به هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) اشاره کرد که ایران در سال 2017 نایب رئیس این نهاد و در سال 2018 ریاست دوره ای آن را عهده دار خواهد بود.
    حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته (14 مهر) سفر دوره ای خود را به جنوب شرق آسیا آغاز کرد و تاکنون سفر خود را به کشورهای ویتنام و مالزی به انجام رسانده است.
    دستاورد بانکی سفر رئیس جمهوری به هانوی پایتخت ویتنام تشکیل کمیته مشترک بانکی بین دو کشور بود تا با برقراری ارتباطات مناسب بانکی، ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تا دو میلیارد دلار محقق شود.
    روحانی در ادامه ‏سفر خود به منطقه آسیای جنوب شرقی و در سومین مرحله از این سفر، صبح امروز برای شرکت در دومین اجلاس سران مجمع گفت وگوی ‏همکاری های آسیا «ACD» راهی بانکوک پایتخت تایلند شد.
    این اجلاس با هدف رشد و توسعه در قاره آسیا، 8 تا 10 اکتبر (17 تا 19 مهرماه) در بانکوک برگزار ‏می شود‎.‎
    مجمع گفت وگوی همکاری آسیا سال 2002 برای تعامل نزدیکتر اتحادیه اقتصادی اروپا و آسیا، ‏شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، انجمن ملل آسیای جنوب شرقی و اتحادیه کشورهای ‏جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) تأسیس شد‎.‎
    افزایش همکاری های اقتصادی و رشد و توسعه کشورهای آسیایی، همکاری های فرهنگی، گردشگری، ‏کشاورزی، محیط زیست و حمل و نقل از جمله اهداف این مجمع به شمار می رود‎.

    برچسب ها