عصر خودرو

مذاکره بلاروس با ایران برای خرید نفت ارزان‌تر

عصر بازار- رئیس جمهور بلاروس گفت، کشورش در حال مذاکره با ایران است تا نفت با قیمت ارزان از این کشور بخرد.

مذاکره بلاروس با ایران برای خرید نفت ارزان‌تر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس جمهور بلاروس گفت، کشورش در حال مذاکره با ایران برای خرید نفت از این کشور است.

    الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس به نمایندگان پارلمان این کشور گفت: «ما در حال مذاکره با ایران هستیم که به شدت در تلاش است تا بازاری برای نفت خود بیابد و آماده (عرضه نفت) با قیمت های پایین است.»
    وی افزود، پالایشگاه های بلاروس نباید با کمبود نفت مواجه شوند و باید تا حد کامل نفت خام دریافت کنند.
    بلاروس با کمبود دریافت نفت از روسیه مواجه است. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، کاهش عرضه نفت به مینسک با بدهی گازی این کشور و کاهش تحویل مواد پتروشیمی به روسیه مرتبط است.

    ارکدی دورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه گفت، اگر مسکو و مینسک به توافقی در زمینه بدهی گازی دست یابند، میزان عرضه نفت می تواند به حالت قبل بازگردد.
    مذاکرات مسکو و مینسک در مورد قیمت گاز روسیه به بن بست خورده است. در ماه جولای، نواک گفته بود که بلاروس 270 میلیون دلار بابت گاز صادراتی به روسیه بدهکار است.
    مینسک این بدهی را قبول ندارد و می گوید قیمت 132.77 دلار برای هر هزار متر مکعب گاز خریداری شده از روسیه ناعادلانه است. روسیه تاکید کرده که پرداخت ها باید در چهارچوب قرارداد منعقده بین دو کشور صورت گیرد.
    درعین حال، رئیس جمهور بلاروس گفته که مسائل نفتی و گازی نباید به یکدیگر ارتباط داده شوند.

    برچسب ها