عصر خودرو

معاون آخوندی به مهر اعلام کرد؛

سهم چشمگیر چینی ها در فاینانس

عصر بازار- مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به جزییات قرارداد با زیمنس برای ساخت۱۲۰لکوموتیو دیزلی وبرقی،گفت:۱۰۰ در صد لکوموتیوها درشرکت مپنا و با بهره گیری از تکنولوژی شرکت زیمنس آلمان تولید می‌شود.

سهم چشمگیر چینی ها در فاینانس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محسن پورسید آقایی افزود: 50 دستگاه لکوموتیو دیزلی برای سرویس‌دهی به کل خطوط مسافری راه آهن تولید می‌شود و با گشایش اعتبارمالی، فرآیند ساخت آنها آغاز می‌شود.

    وی ادامه داد: پس ازعقد قرارداد با زیمنس برای تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزلی باید فاینانس بین بانک‌های ایران و آلمان انجام و سپس ساخت لکوموتیوها شروع شود ضمن اینکه انتظار می‌رود فرآیند تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزلی حداکثر دوسال بعد از تأمین اعتبار مالی تمام شود.

    به گفته پورسیدآقایی، موافقت‌نامه تولید 70 دستگاه لوکوموتیو برقی هم امضا شده است که این لکوموتیوها به صورت ویژه برای خط تهران- مشهد مورد استفاده قرارمی‌گیرند.

    وی درباره زمان تحویل لکوموتیوهای برقی، اظهارداشت: با توجه به اینکه خط تهران- مشهد در حال برقی شدن و انجام این کار حداقل نیازمند سه سال زمان است، طراحی و ساخت لکوموتیوها هم برای سه سال آینده و پس از برقی شدن خط تهران-مشهد به پایان می‌رسد.

    مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: براساس برنامه قراراست که 400 میلیون یورو برای ساخت 120 لوکوموتیو ازسوی چین و آلمان فاینانس شود.

    پورسید آقایی اضافه کرد: تأمین اعتبار ساخت 70 لوکوموتیو برقی از بانک‌های چینی فاینانس و 50 لوکوموتیو دیزلی هم از بانک‌های آلمانی تأمین اعتبار می‌شود، به عبارت دیگر سهم چینی‌ها در فاینانس بیشتر از آلمانی‌هاست.

    معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: امضای قرارداد میان ایران و آلمان برای ساخت 120 لکوموتیو نشان می‌دهد که بسیاری از کشورها به دنبال افزایش همکاری اقتصادی با ایران هستند و باید از این فرصت برای انتقال تکنولوژی وپیشرفت بهره برد.

     13 مهر ماه توافق‌نامه ساخت 120 دستگاه لکوموتیو دیزلی و برقی میان شرکت راه آهن، زیمنس و مپنا امضا شد.

    برچسب ها