عصر خودرو

در پی بی توجهی سرمایه گذاران به ریسک های جهانی ؛

طلا زانوی غم بغل کرد

عصر بازار- موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: بی توجهی سرمایه گذاران به ریسک های جهانی از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

طلا زانوی غم بغل کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سیمونا گامبرینی اقتصاددان ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: افزایش ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. افت قیمت طلا در شرایط کنونی در 3 سال گذشته بی سابقه بوده است.

    بر اساس این گزارش وی افزود: بی توجهی سرمایه گذاران بین المللی به ریسک های موجود در بازارهای جهانی نیز موجب تشدید روند نزولی قیمت طلا شده است.

    این تحلیلگر اقتصادی گفت: بزرگترین ریسک در کوتاه مدت علیه بازارهای بین المللی، انتخابات آمریکا خواهد بود به خصوص اگر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه به پیروزی دست یابد.

    گامبرینی اظهار داشت: من فکر می کنم سرمایه گذاران نسبت به افزایش نااطمینانی ها در بازارهای بین المللی بی توجهی می کنند. بازارهای بین المللی تصور می کنند که پیروزی ترامپ موجب نوسان شدیدی خواهد شد ولی این تصور در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز وجود داشت.

    وی تاکید کرد: پیروزی ترامپ می تواند بازارهای مالی را با نوسان روبرو کند همان طور برخی سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که سیاست های وی منجر به جنگ های ارزی و تجاری بزرگی خواهد شد. البته به درستی نمی دانیم تاثیر سیاست های ترامپ بر بازارهای مالی چه خواهد بود و بعید به نظر می رسد که تاثیر مثبت پیروزی ترامپ بر قیمت طلا بیشتر از یک ماه به طول بینجامد.

    دیگر عامل مثبت برای قیمت طلا طی ماه های آینده آغاز مذاکرات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود. اگر روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با مشکلات و چالشهای جدی روبرو شود این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

    برگزاری همه پرسی قانون اساسی ایتالیا و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال2017نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

    وی در پایان گفت: در حالی که این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد ولی ظاهرا سرمایه گذاران فراموش کرده اند که نرخ بهره واقعی همچنان منفی خواهد بود.

    برچسب ها