عصر خودرو

یک موسسه مشورتی اعلام کرد;

پیش بینی رشد سالانه ۱۳ درصدی بازار خدمات میادین نفتی در ایران تا ۲۰۲۱

عصر بازار- یک موسسه مشورتی در گزارشی اعلام کرد، با لغو تحریم های ایران، افزایش سرمایه گذاری خارجی و رشد بخش نفت و گاز، میزان تقاضا در بازار خدمات میادین نفتی ایران تا سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۳ درصدی مواجه خواهد شد.

پیش بینی رشد سالانه ۱۳ درصدی بازار خدمات میادین نفتی در ایران تا ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک موسسه مشورتی در گزارشی اعلام کرد، با لغو تحریم های ایران، افزایش سرمایه گذاری خارجی و رشد بخش نفت و گاز، میزان تقاضا در بازار  خدمات میادین نفتی ایران تا سال 2021 با نرخ رشد ترکیبی سالانه 13 درصدی مواجه خواهد بود.

    بر اساس گزارش جدیدی تحت  عنوان بازار خدمات میادین نفتی ایران از نظر درخواست، نوع، پیش بینی رقابت و فرصت ها، 2011 تا 2021» که توسط موسسه مشورتی تک سای ریسرچ منتشر شده، تا سال 2015، ایران  نرخ 79 درصدی اکتشاف گاز طبیعی را داشته که این رقم در مقایسه با رقم متوسط 30 تا 35 درصدی جهانی، بالاترین موفقیت به شمار می رود.
    به علاوه، در این گزارش پیش بینی شده که  لغو تحریم ها و برقراری مسیرهای ترانزیتی جدید با هزینه های پایین تر موجب احیای تولید نفت و گاز در ایران شود. در این گزارش خاطر نشان شده که تعداد معدودی از شرکت های مطرح وجود دارند که خدمات میادین نفتی ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به شرکت ملی حفاری ایران، شرکت خدمات چاه های ایران (شلومبرگر متدز)، شرکت خدمات مهندسی و چاه های مهران و شرکت پترودانیال کیش اشاره کرد.
    لغو تحریم ها در کنار کاهش قیمت جهانی نفت دلیل عمده رشد فعالیت های اکتشاف و تولید نفت گاز در ایران بوده است. به علاوه، هزینه پایین اکتشاف نفت و گاز در ایران موجب می شود تا مشارکت برای اکتشاف نفت در ایران برای شرکت های نفتی بین المللی مستقر در آمریکا به فعالیتی پرسود بدل شود. هزینه تولید هر بشکه نفت در ایران حدود 12 دلار و 90 سنت است در حالی که این رقم در آمریکا به 36 دلار و 90 سنت می رسد.
    اما شرکت های محافظه کار بین المللی به دلیل چالش های ژئوپلتیک پیش رو، تروریزم و احتمال وضع مجدد تحریم ها، از سرمایه گذاری در ایران خودداری خواهند کرد.
    لالتو سینها، مدیر بخش تحقیقات موسسه تک سای ریسرچ گفت: «با لغو تحریم ها در اواسط ژانویه 2016، ایران در حال تجربه تحولات مثبت مهمی است که منجر به فعالیت های توسعه ای در بخش نفت و گاز شده است.»

    برچسب ها