عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ملی مطرح کرد:

بازار سرمایه، بازار فعالی است

عصر بازار- علیرضا عسکری مارانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی، با اشاره به افزایش حجم معاملات طی مدت اخیر گفت: بازار در این مدت به دلیل افزایش حجم معاملات و نقدشوندگی سهام در شرایط خوبی به سر می برد؛ و افزایش حجم معاملات نیز بر بازار فعال دلالت دارد.

بازار سرمایه، بازار فعالی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی  با بیان مطلب فوق، گفت: حجم معاملات بالا در بازار نشان می دهد علیرغم اینکه ممکن است شاخص افت و خیزهایی داشته باشد، اما به طور کلی اوضاع شرایط بازار، خوب ارزیابی می شود.

    علیرضا عسکری مارانی با اشاره به برخی از اتفاقاتی که منجر به عدم جذب سرمایه در بورس اوراق بهادار شد، اذعان داشت: تغییرات نرخ بهره بانکی طی 3- 4 هفته اخیر بر بازار سرمایه تاثیر داشته است؛ طی این مدت به سبب برخی از اتفاقاتی که در بازار پول رخ داد، نرخ بین بانکی در بانک ها به شدت افزایش پیدا کرد و تا حدود 22 درصد نیز بالا رفت، این امر موجب شد که برخی بانک ها شروع به جذب سپرده با نرخ های بالا کنند و از جهت سرمایه گذاری، جذاب شوند.

    وی  به اوراق سلف گندم اشاره کرد و گفت: انتشار و خرید اوراق سلف گندم نیز با نرخ موثر حدود 21 درصد، سبب جذب نقدینگی به این سمت شده است.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی، تحقق بازار ثانوبه بهتر تا پایان سال را امری دست یافتنی و شدنی دانست و اظهار داشت: اگر سیاست های پولی طی چند ماه آینده به نحوی باشد که بتواند نرخ بهره را در بازار پولی پایین بیاورد و پایین آوردن آن را کنترل کند و همچنین مدیریت بر بازار پول با مارکت میکری ""market maker توسط بانک مرکزی و دخالت بانک مرکزی با سیاست کاهش نرخ بهره مابین بانکی باشد، قطعا می توانیم شاهد بازار ثانویه بهتری تا آخر سال باشیم.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه  ضمن اشاره به لیدری گروه خودرویی گفت: با توجه به قراردادهایی که خودرویی ها بسته اند و خواهند بست، می توان گفت که به میزان تولید آنها افزوده خواهد شد، اما نمود سودآوری فعالیت خودرویی ها و تاثیر بر سهام آنها، در سال آینده خواهد بود؛ و اگر سهامداران قصد خرید سهم از گروه خودرویی را دارند، باید تا سال آینده صبوری داشته باشند.

    عسکری مارانی ادامه داد: سرمایه گذار باید با نگاه بلند مدت یا میان مدت سهم بخرد و با نگاه کوتاه مدت وارد بازار سرمایه نشود.

    وی با اشاره به اینکه موانع رشد در صنعت خودرو از یک شرکت خودرویی به شرکت دیگر متفاوت است، گفت: برای مثال گروه بهمن با موانع تولیدی مواجه نیست؛ چرا که CKD را وارد می کند و آن را نصب می کند و می توانیم بگوییم "بهمن از سرمایه در گردش برخوردار است".

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی، رابطه میان قطعه ساز و خودروساز در برخوردار شدن از سود بیشتر را یکی از چالش های موجود در برخی از صنایع خودروسازی همچون ایران خودرو و سایپا دانست و گفت: باید روابط میان این دو گروه، روابط منطقی و براساس معاملات منصفانه باشد و قطعه سازان به دنبال گران فروشی نباشند تا سود خودرو منصفانه میان قطعه سازان و سهامداران تقسیم شود.

    برچسب ها