عصر خودرو

در روز جاری:

ارزش معاملات فرابورس ایران از ۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال عبور کرد

عصر بازار: در جریان داد و ستد روز چهارشنبه، ۱۲ هزار و ۱۸۳ نوبت معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در فرابورس انجام شد.

ارزش معاملات فرابورس ایران از ۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، معاملات 11 شهریورماه بازارهای فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که 87 میلیون و 140 هزار ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 897 میلیارد و 320 میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

    در روز پایانی معاملات هفته، سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین حجم و ارزش معاملات فرابورسی را با داد و ستد 12 میلیون و 850 هزار سهم به ارزش 21 میلیارد و 30 میلیون ریال به نام خود ثبت کرد.

    آیفکس هم در ساعت اولیه معاملات 6 واحد بالا رفت اما به تدریج افت کرد و در نهایت با رشد 2 واحدی بر روی 732.73 واحد تثبیت شد.

    سهام قند چهار محال به همراه قند شیروان و قاسم ایران بیشترین افزایش قیمت و تدبیرگران فارس و خوزستان، مینو شرق و گسترش تجارت و سرمایه‌ ایرانیان بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

    همچنین، نماد شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نفت ایرانول، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و پالایش نفت تهران پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

    طبق این گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بیشترین حجم معاملات ETF را با خرید و فروش 6 میلیون و 70 هزار سهم رقم زد و داد و ستد 67 هزار و 410 ورقه اجاره سه ماهه مپنا در صدر معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

    علاوه بر این، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با کاهش قیمت مواجه و در بازه 660 تا 700 هزار ریال خرید و فروش شد.

    گفتنی است، معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری سپهر خبرگان نفت که هشتمین ETF فرابورس محسوب می‌شود پس از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق، از امروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد.

    برچسب ها