عصر خودرو

رشد ۲۷ درصدی صادرات پسته;

صادرات غیرنفتی ۶ ماهه با فرآوردهای نفت و گاز ۲۱ میلیارد دلار شد

عصر بازار- صادرات غیرنفتی کشور در ۶ ماه نخست سال در حالی به ۲۱ میلیارد دلار رسید که عمده این اقلام را فرآورده‌های نفت و گاز تشکیل می‌دهد.

صادرات غیرنفتی ۶ ماهه با فرآوردهای نفت و گاز ۲۱ میلیارد دلار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس آمار تجارت خارجی کشور در 6 ماه نخست سال جاری 21 میلیارد و 705 میلیون و 927 هزار دلار کالا از کشور صادر شده است که بخش اعظم آن را میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌دهد.

    بر این اساس، بیشترین اقلام صادراتی به ترتیب میعانات گازی، گاز طبیعی مایع شده، سایر گازهای نفتی، سایر روغن‌های سبک، پروپان مایع شده، محصولاتی از آهن، متانول، پلی اتیلن، بوتان مایع شده، اوره، قیر نفت، کاتد، پلی اتیلن به صورت غیر پودر، سنگ آهن، سایر پلی اتیلن گرید بادی، پسته، مواد شروع کننده شیمیایی، استیرن، اتیلن گلی کول و روغن‌های معدنی هستند.

    طبق این گزارش، میعانات گازی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص می‌دهد از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافته است. همچنین سایر گازهای نفتی 29 درصد سیر نزولی داشته و صادرات پسته در این مدت حدود 27 درصد رشد نشان می‌دهد.

    حجم صادرات لوازم خودرو به کشورهای دیگر بالغ بر 54 میلیون و 940 هزار دلار گزارش شده است.

    بر این اساس کشورهای عمده مقصد صادرات در این مدت به ترتیب چین، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، جمهوری کره، هند، افغانستان، ژاپن، پاکستان و عمان است.

    برچسب ها