عصر خودرو

معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک:

چک آماده همکاری در بخش معدن با ایران است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک گفت: کشورش آماده همکاری در بخش معدن به ویژه ماشین آلات حفاری و اکتشافی با جمهوری اسلامی ایران است.

چک آماده همکاری در بخش معدن با ایران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، "ادوارد موریچکی" که در راس هیاتی از وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک به همراه سفیر این کشور در تهران بسر می برد، در ملاقات با رییس هیات عامل ایمیدرو، از آمادگی این کشور برای تامین ماشین آلات معدنی ایران خبر داد.

    معاون وزیر صنعت و تجارت چک، با ابراز خرسندی از گزارش ها و پیش بینی های مراکز معتبر جهانی درباره رشد اقتصادی و برنامه های توسعه ای ایران گفت: اکنون به دنبال به نتیجه رساندن مذاکره های انجام شده هستیم و با توجه به حضور مدیران بخش معدن دولت چک در این جلسه، آماده همکاری در بخش معدن به ویژه ماشین آلات حفاری و اکتشافی هستیم.
    موریچکی، به نشست ژانویه سال گذشته گروهی از مدیران شرکت های چک با ایمیدرو اشاره کرد و اظهار داشت: هفته آینده نیز به مناسبت نمایشگاه صنعت در تهران، هیات هایی از اتاق بازرگانی ایران و چک دیدارهایی خواهند داشت تا زمینه توسعه روابط در بخش های مختلف از جمله معدن فراهم آید.
    این مقام کشور چک ادامه داد: ماه دسامبر جاری (آذر- دی)، کمیسیون مشترک ایران و چک در شهر پراک برگزار می شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در این دیدار به نیاز ایران به نوسازی تجهیزات معدنی اشاره و پیشنهاد داد تا کارگروهی مشترک از دو طرف، برای بررسی نحوه همکاری ها در بخش ماشین آلات معدنی تشکیل شود.
    مهدی کرباسیان افزود: با توجه به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و چک در ماه دسامبر جاری، این کارگروه می تواند پیشنهادهای مشخص خود را به کمیسیون مشترک ارایه کند.
    مدیرعامل ایمیدرو تاکید کرد: باید نحوه تامین تجهیزات با مسایلی همچون قیمت، کیفیت، نوع تامین مالی، بیمه ای، اعتباری مشخص شود تا در کمیسیون مشترک به نتیجه مورد نظر دست یافت.
    معاون وزیر صنعت چک نیز با استقبال از پیشنهاد ارایه شده گفت: جمع بندی نظرات برای کمیسیون مشترک دو کشور، گامی موثر در شکل گیری و توسعه همکاری ها است.
    « ادوارد موریچکی » یادآور شد: زمینه همکاری ها در بخش بانکی و مالی در جلسه ای که طرف های چک با بانک مرکزی ایران داشتند، مساعد شده است.
    « مارتین ولاستنیک» رییس بخش سیاست های معدنی چک نیز اظهار داشت: تولید ماشین آلات معادن روباز و به ویژه عمیق از جمله موارد تخصصی ما است.
    «سواتو پلک» سفیر جمهوری چک در این نشست، ایجاد کارگروه مشترک را راهکاری عملی برای به نتیجه رساندن همکاری های معدنی ایران و چک دانست.
     علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی سال گذشته در سفر به پراگ در دیدار با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک، تشکیل کمیته کاری مشترک برای ترسیم و طراحی نقشه راه توسعه همکاری های دو کشور را خواستار شد.
    طیب نیا گفته بود، حجم مبادلات میان ایران و جمهوری چک با توجه به روابط تاریخی میان تهران و پراگ قابل قبول نیست، انتظار می رود شاهد تحول جدی در این زمینه باشیم.
    وی ابراز امیدواری کرد سفر مقام های این کشور به تهران موجب توافق اصولی در زمینه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و همینطور همکاری های گمرکی باشد.
    همچنین «ملاتک» وزیر صنعت و تجارت چک گفته بود، کشورش در گذشته حضور پررنگی در بازار تجاری و عرصه های فنی و صنعتی ایران داشته و اکنون علاقه دارد تا باردیگر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به سطح مطلوبی برسد.
    به گفته ملاتک، جمهوری چک در زمینه های ماشین سازی، صنعت خودرو، معدن، صنایع و فناوری بخش کشاورزی، صنعت چاپ و کاغذ سازی، تصفیه و شیرین سازی آب دریا، صنعت قطعه سازی و بسیاری دیگر از حوزه های صنعتی برای همکاری با ایران آمادگی دارد و سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران پس از 12 سال به این کشور را نشانه خوبی برای آغاز فصل جدیدی برای همکاری های مشترک ارزیابی کرد.

    برچسب ها