عصر خودرو

رئیس مرکز آمار:

نرخ تورم ۸.۳درصد است

عصر بازار- رئیس مرکز آمار ایران گفت: در حال حاضر بر اساس داده‌ها و بررسی‌های مرکز آمار نرخ تورم کشور ۸.۳درصد است.

نرخ تورم ۸.۳درصد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امیدعلی پارسا ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اعلام محرمانه بودن آمارها اظهار داشت: اطلاعات فردی افراد کاملاً در مرکز آمار ایران محرمانه است و حتی مراجع قضایی هم نمی‌توانند بر اساس قانون از آن استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه در سرشماری سال 95 استفاده از بسترهای نوین در دستور کار بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور پیش‌بینی مشارکت 35 درصدی مردم در سرشماری می‌شود که تا ظهر امروز حدود دو میلیون خانوار ایرانی در سرشماری اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

    رئیس مرکز آمار ایران به مشارکت 9درصدی مردم قم تاکنون در سرشماری اشاره کرد و گفت: در استان قم ضریب نفوذ اینترنت 74 درصد است و این آمار حتی از استان تهران هم بالاتر است که امیدواریم مردم قم بتوانند به آمار مشارکت 47 درصدی برسند.

    وی با تأکید بر اینکه طبق ماده 54 برنامه پنجم توسعه ارائه آمارهای اصلی کشور باید توسط مرکز آمار ارائه شود، تصریح کرد: آمارهای مهم کشور مانند تورم و بیکاری به مرکز آمار واگذار شده است اما بخش‌ها و مراکز دیگری هم در این زمینه آمارهایی ارائه می‌دهند که این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

    پارسا ادامه داد: کاهش نرخ تورم معنی کاهش نرخ قیمت کالاهای موجود در بازار را می‌دهد و در حال حاضر بر اساس داده‌ها و بررسی‌های مرکز آمار نرخ تورم کشور 8.3 درصد است.

    برچسب ها