عصر خودرو

هر اونس ۱۲۶۴ دلار;

افت دلار در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا

عصر بازار- در پی تقویت دلار و رشد بازارهای سهام در آستانه انتشار آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه، قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت.

افت دلار در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا با افتی 0.2 درصدی یکهزار و 264 دلار و 50 سنت معامله شد. این فلز گرانبها روز گذشته قیمت 1261 دلاری را نیز لمس کرده بود.


    بر اساس برآورد بیش از 100 اقتصاددان مورد بررسی رویترز، انتظار می‌رود در گزارش اشتغال روز جمعه 175 هزار شغل جدید در ماه به اقتصاد آمریکا اضافه شود

    آمار اشتغال مثبت می‌تواند شواهد بیشتری را برای فدرال‌رزور به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر ارائه دهد. طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که هزینه‌های فرصت نگهداری طلا را بالا می‌برد.

    بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC اعلام کرد: « بازار کار به دقت به وسیله فدرال‌رزرو و ناظران بازار رصد می‌شود. بنابراین ارقام شگفت‌انگیز می‌تواند احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده و قیمت طلا را از این هم بیشتر کاهش دهد.»

    شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای اصلی مورد بررسی قرار می‌دهد با رشدی 0.1 درصدی به 96.205 واحد رسید. فعالیت بخش خدمات آمریکا نیز در ماه سپتامبر به بالاترین سطح 11 ماه اخیر خود رسید. معامله‌گران شانس افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر 65 درصد برآورد می‌کنند.

    بر اساس اظهارات وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز، انتظار می‌رود طلا سطح حمایتی 1260 دلاری را تست کرده و در صورت شکستن آن می‌تواند تا 1250 دلار افت کند.

    در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره بدون تغییر 17 دلار و 70 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 971 دلار و 80 سنت رسید و هر اونس پالادیوم با 0.1 درصد کاهش قیمت 676 دلار داد و ستد شد.

    برچسب ها