عصر خودرو

سیف:

به ویتنام پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک می دهیم

عصر بازار- 'ولی الله سیف' رئیس کل بانک مرکزی روز چهارشنبه، اعلام کرد ایران در جریان سفر رئیس جمهوری به هانوی برای افزایش حجم مبادلات دو جانبه به ویتنام پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک می دهد.

به ویتنام پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک می دهیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی که همراه با رئیس جمهوری به ویتنام سفر کرده است افزود: اگر پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک مورد استقبال طرف ویتنامی قرار گیرد، بهترین سازوکار و سریع ترین روش برای افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهد بود.

    وی گفت: درحال حاضر سطح روابط تجاری دو کشور حداکثر 350 تا 400 میلیون دلار در سال است که بسیاربالا نیست، ولی ظرفیت افزایش روابط اقتصادی و تجاری بسیار بالاست.
    رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: یکی از بحث هایی که باعث شد من در این سفر حضور داشته باشم روابط بانکی دو کشور بود. در حال حاضر تبادل بانکی زیادی بین دو کشور وجود ندارد و این حجم از مبادلات هم از طریق بانک های سایر کشورها انجام می شود.
    سیف اظهارداشت: تلاش ما این است که با نظام بانکی ویتنام رابطه مناسبی برقرار کنیم تا زمینه ساز افزایش حجم بالای تجارت بین دو کشور باشد.
    وی خاطرنشان کرد: در گذشته مذاکراتی بین بانک های مرکزی دو کشور در سطح معاونان رئیس کل انجام شده است. شناخت مناسبی از بانک های ویتنامی داریم و فکر می کنم در این سفر بتوانیم به تفاهم مناسبی برای تحقق رابطه مناسب بانکی برسیم.

    برچسب ها