عصر خودرو

وزیر ونزوئلا پیش‌بینی کرد;

کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای عرضه و افزایش ۱۵ دلاری قیمت نفت پس از توافق اوپک

عصر بازار- وزیر نفت ونزوئلا پیش‌بینی کرد: توافق اوپک به کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای عرضه نفت به بازار جهانی منجر خواهد شد و قیمت این حامل انرژی را ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر بشکه افزایش خواهد داد.

کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای عرضه و افزایش ۱۵ دلاری قیمت نفت پس از توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الوجیودپینو وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد: انتظار می‌رود عرضه نفت به بازار جهانی پس از توافق اوپک 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و قیمت این حامل انرژی نیز حدود 15 دلار نسبت به متوسط قیمت ماه سپتامبر افزایش یابد.

    وی تأکید کرد:‌ اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در مجموع حدود 700 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش داده و از سوی دیگر تولیدکنندگان غیر اوپکی نیز در مجموع تولید خود را حدود 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

    وی پیش‌بینی کرد که طی 6 ماه آینده قیمت نفت 10 تا 15 دلار نسبت به متوسط قیمت ماه سپتامبر افزایش یابد. از زمان توافق اوپک تا کنون که در 8 سال گذشته بی‌سابقه بوده است قیمت نفت در بازارهای جهانی حدود 4 دلار افزایش یافته است. نکته قابل تأمل این است که این توافق تنها از سوی سازمانی اجرا خواهد شد که 40 درصد کل تولید نفت جهان را در اختیار دارد.

    در ماه سپتامبر تولید نفت اوپک با 170 هزار بشکه در روز افزایش به رکورد جدید 33.75 میلیون بشکه در روز رسید. به طور کلی افزایش تولید نفت اوپک در ماه‌های اخیر ناشی از افزایش تولید نفت لیبی و نیجریه بوده است و پیش‌بینی می‌شود این دو کشور به همراه ایران از اجرای توافق اوپک در الجزایر معاف شوند.

    از سوی دیگر، تولید نفت و میعانات گازی روسیه نیز به 11.11 میلیون بشکه در روز رسید که از زمان فروپاشی شوروی تا کنون بی‌سابقه بوده است قرار است روسیه و عربستان در هفته‌های آینده مذاکراتی را برای محدود کردن عرضه نفت خود به بازار جهانی انجام دهند.  توافق اوپک از ماه نوامبر و به مدت 6 ماه اجرا خواهد شد.

    برچسب ها