عصر خودرو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین دیدار خود از ارکان بازار سرمایه؛

فرابورس ایران در جایگاهی متعالی قرار دارد

اعتماد صاحبان سهام خط قرمز ماست

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین بازدید خود از ارکان بازار سرمایه با حضور در فرابورس ایران با مدیران و اعضای هیات مدیره این رکن بازار سرمایه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

فرابورس ایران در جایگاهی متعالی قرار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، دکتر شاپور محمدی با بیان اینکه شرکت فرابورس با تلاش و زحمات مدیران، اعضای هیات‌مدیره و کارکنان خود، مسیر مترقی و رو به رشدی را در پیش گرفته است، گفت: این رکن بازار سرمایه از ابتدا نه به واسطه حضور شرکت‌های بزرگ و اوراقی با ارزش بالا بلکه به واسطه تلاش مستمر و برنامه‌ریزی‌های مدون و اصولی که برای مسیر حرکتی خود در نظر گرفته، امروز به جایگاهی متعالی رسیده است.
    رئیس سازمان بورس، سرمایه‌های فرابورس ایران را بهره‌گیری از اعضای هیات مدیره خوشنام و متعهد، مدیران با انگیزه و ساعی و نیز نیروی انسانی چابک دانست و افزود: مدیرعامل فرابورس نیز به‌عنوان یکی از مدیران بسیار موفق در عرصه بازار سرمایه شناخته می‌شود؛ چراکه با انعطاف‌پذیری بالا و در پیش گرفتن رویه‌های روان کاری در انجام امور همواره سعی کرده، مسیر رو به رشد فرابورس را استمرار بخشیده و حفظ کند.
    به گفته محمدی در حال حاضر امکانات مقرراتی و پتانسیل‌های موجود در فرابورس ایران شرایطی را فراهم کرده تا با سرعت و قدرت بیشتری شاهد حرکت فرابورس ایران در مسیر پیشرفت و شکوفایی باشیم.
    وی همچنین وظیفه سازمان بورس را نیز کمک به پیشرفت ارکان بازار سرمایه دانست و تاکید کرد: ما وظیفه داریم هر کمکی که در جهت تقویت بورس‌ها از جمله فرابورس ایران می‌توانیم؛ انجام دهیم تا شاهد حضور قدرتمند ارکان بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد کشور باشیم.
    رئیس سازمان مسیر حرکت بورس انرژی و بورس کالا را نیز بسیار روبه رشد خواند و ضمن تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران و مسئولان آنها ادامه داد: کیک بازار سرمایه به آن اندازه بزرگ است که فضای کافی برای شکوفایی و رشد تمامی ارکان وجود دارد و هر کدام از ارکان کارکرد خود را دارند و بنا به همین اهمیت و کارکرد به وجود آمده‌اند.
    به گفته وی لازم است تا تمامی هم‌افزایی‌ها در ارکان بازار سرمایه را تعریف کنیم و برای موفقیت هرچه بیشتر بازار سرمایه تعاملات خوبی با دولت و مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم خواندن اعتماد سرمایه‌گذاران به سازوکار بازار سرمایه عنوان کرد: اعتماد سرمایه‌گذاران خط قرمز ما به شمار می‌رود و بر این اساس وظیفه خود می‌دانیم با شایعات و حواشی مقابله کنیم.
    رئیس سازمان بورس، بازار سرمایه را نهاد عمومی حاکمیتی عنوان و تاکید کرد: حمایت از حقوق صاحبان سهام را با کاهش ریسک‌های عملیاتی بازار، افزایش شفافیت‌ها و انعکاس صادقانه اخبار تداوم خواهیم بخشید تا به این وسیله از بروز شایعات بی‌اساسی که اعتماد سهامداران را خدشه‌دار می‌کند، جلوگیری کنیم.
    وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد، بیان کرد: امیدواریم با انجام اقدامات موثر و هدفمند نقش پررنگی در تامین مالی بخش خصوصی، بخش تعاونی و بعضا دولت ایفا کنیم.
    تلاش برای افزایش نقش فرابورس در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصادی
    در ادامه امیر هامونی نیز با تشکر از رئیس سازمان بورس و هیات همراه وی برای بازدید از فرابورس، گفت: یک ماه دیگر فرابورس تولد 9 سالگی خود را جشن خواهد گرفت و باعث افتخار است اعلام کنیم در این مدت به کمک تلاش تمامی همکارانمان اعم از هیات مدیره، مدیران و کارکنان و همچنین حمایت‌ها و همکاری‌های سازمان و شواری عالی بورس توانسته‌ایم ارزش بازار فرابورس را تا حدود 976 هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.
    مدیرعامل فرابورس ایران توسعه و تعمیق بازارها، به کار گرفتن ابزارهای معاملاتی جدید برای تامین مالی بخش‌های مختلفی از اقتصاد کشور را رسالت فرابورس عنوان و بیان کرد: طی این مدت با تسهیل شرایط برای ورود بنگاه‌های اقتصادی به فضای بازار سرمایه، شرکت‌های زیادی در بازارهای سهام فرابورس پذیرش شده‌اند و همچنین اوراق تامین مالی زیادی را نیز برای کسب نقدینگی شرکت‌ها، موسسات، صنایع و حتی دولت وارد چرخه معاملاتی بازار فرابورس کرده‌ایم.
    وی ورود اسناد خزانه اسلامی، اوراق اجاره دولت، اوراق رهنی و سایر اوراق تامین مالی به بازار فرابورس را از اقدامات خوب بازار سرمایه برای تامین مالی دولت و اقتصاد مسکن دانست و افزود: همچنین برای تامین مالی بخش‌های دیگر اقتصادی از جمله شرکت‌های کوچک، متوسط و دانش‌بنیان، راه‌اندازی بازار SME و پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه را در دستور کار داریم.
    لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست از زحمات 8 ساله رسول سعدی که طی چهار دوره ریاست هیات مدیره فرابورس ایران را بر عهده داشته و نقش موثری در عملکرد روبه رشد این رکن بازار سرمایه ایفا کرده است، قدردانی به عمل آمد.

    برچسب ها