عصر خودرو

توافق اوپک بر بازار نفت سایه افکند؛

افزایش قیمت نفت قوت گرفت

عصر بازار- در معاملات روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش موجودی سوخت ایالات‌متحده،نفت دچار افزایش قیمت اندکی شد اما با ازآنجا که معامله گران‌قیمت ۵۰ دلار را منصفانه می‌دانند، دوباره به همین قیمت بازگشت.

افزایش قیمت نفت قوت گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، دیروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام اینترمدیت وست تگزاس 49.22 دلار در بشکه معامله شد که 53 سنت و یا 1.1 درصد نسبت به معاملات قبلی ، افزایش داشت. در بازارهای بین‌المللی نفت نیز قیمت نفت خام برنت به 51.38 دلار در هر بشکه رسید که 51 سنت و یا 1.0 درصد افزایش داشت.

    معامله گران گفتند که افزایش قیمت تا حد زیادی ناشی از گزارش موسسه نفت آمریکا (API) است که اواخر روز سه‌شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات‌متحده برای پنجمین هفته متوالی سقوط داشته است و به 7.6 میلیون بشکه رسیده است.

    جفری هالی تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری OANDA سنگاپور دراین‌باره به رویترز گفت: «همه چشم‌ها تا حد زیادی به گزارش سازمان انرژی آمریکا و موجودی نفت خام این سازمان دوخته‌شده است که امشب منتشر خواهد شد.» وی اضافه کرد که انتشار این گزارش احتمالاً قیمت نفت را تا حدی از 50 دلار بیشتر خواهد کرد.

    اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده گزارش میزان ذخایر رسمی خود را چهارشنبه‌شب(امشب) منتشر می‌کند بااین‌حال نظرسنجی‌های صورت گرفته از تحلیلگران نشان می‌دهد که این ذخایر به‌شدت کاهش‌یافته است.

    گری رأس، رییس اجرایی موسسه مشاوره اقتصادی پیرا در نیویورک گفت که توافق ایجادشده توسط اعضای اوپک، برای کاهش تولیداتشان به‌احتمال‌زیاد باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

    رأس تأکید کرد که با مشخص شدن وضعیت صادرات نفت در کشورهای اوپک، تنها مسئله غیرمنتظره و غیرقابل‌پیش‌بینی‌ای که در بازار نفت باقی می‌ماند، شرایط امنیتی در نیجریه و لیبی است که می‌تواند در صورت روی دادن هر اتفاقی قیمت نفت را بازهم بالا ببرد.

    برچسب ها