عصر خودرو

گفت و گو با مدیرعامل سرمایه گذاری فرهنگیان در خصوص کیش اینوکس

عصر بازار- رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۶ بستری برای هم فکری، هماهنگی و گفتگو در خصوص چالش‌ها، پتانسیل‌ها، رفع موانع و سایر موارد مرتبط با بازار سرمایه است و فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

گفت و گو با مدیرعامل سرمایه گذاری فرهنگیان در خصوص کیش اینوکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، فریبرز زارعی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با بیان جمله بالا می گوید: این شرکت برای سومین سال است که در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس شرکت می‌کند و  سال پیش نتیجه حضور در این نمایشگاه، تفاهم در خصوص نقاط مشترک همکاری در بازار سرمایه و دیگر فرصت‌ها و پروژه‌های اقتصادی بوده است.

    مشروح مصاحبه زارعی را در ادامه می خوانید.‌

    - هدف شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با توجه به زمینه‌های فعالیت‌هایش برای حضور در کیش اینوکس 2016 چیست؟ و این شرکت چه برنامه‌هایی را در این نمایشگاه دنبال می‌کند؟

    حضور در نمایشگاه کیش اینوکس 2016 به عنوان محلی که شرکت‌های هم‌گروه و فعالان بازار در آن حضور به هم می‌رسانند، همواره فرصتی برای نزدیک شدن مدیران و کارشناسان بازار سرمایه بوده است.

    همچنین این رویداد بستری برای هم فکری، هماهنگی و گفتگو در خصوص چالش‌ها، پتانسیل‌ها، رفع موانع و سایر موارد مرتبط با بازار سرمایه است و فرصت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

    بر این اساس، شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان با توجه به رسالت تعریف شده‌اش که خلق ثروت و سودآوری و ایجاد ارزش افزوده متوازن برای ذینفعان است و همچنین به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار سرمایه کشور همواره سعی داشته با حضور در نمایشگاه‌ها فعالیت‌های اقتصادی خود را به همگان و علی‌الخصوص جامعه فرهیخته فرهنگیان ارائه داده و از سوی دیگر با شناسایی و جذب فرصت‌ها و فضاهای کسب و کار جدید اقتصادی بازده مناسبی را برای سهام‌داران خود در آینده فراهم سازد .

    در این راستا استراتژی‌های کلان شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان مبنی بر بهینه‌سازی پورتفوی بورسی و سبد سرمایه گذاری‌ها، بطور کلی هدف از شرکت در نمایشگاه را ارائه ظرفیت‌های بالقوه گروه سرمایه‌گذاری فرهنگیان در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری، آشنایی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و بررسی نقاط مشترک همکاری و فعالیت در پروژه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، شناسایی و جذب فرصت‌های جدید و سود‌آور اقتصادی، همفکری و همکاری با متخصصین و کارشناسان داخلی و خارجی جهت طراحی و تدوین ابزارها و روش‌های جدید تامین مالی و آشنایی بیشتر با فعالان اقتصادی و به خصوص بازار سرمایه که می‌تواند زمینه ساز تعامل و همکاری‌های جدید اقتصادی و سرمایه‌گذار ی باشد .

    - شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان برای چندمین بار است که در این نمایشگاه حضور دارد و عملکرد سال گذشته این نمایشگاه را چگونه دیدید؟

    این شرکت برای سومین سال است که در نمایشگاه بین‌المللی کیش اینوکس شرکت می‌کند. سال گذشته نیز هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری داخلی از جمله سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشتند که نتیجه آن تفاهم در خصوص نقاط مشترک همکاری در بازار سرمایه و دیگر فرصت‌ها و پروژه‌های اقتصادی بوده است.

    - با توجه به فضای پسا برجام نمایشگاه امسال را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

    گشایش‌هایی که در فضای سیاسی، اقتصادی و روابط بین‌المللی برای کشور ایجاد شد، بدون شک بر هیچ کس پوشیده نیست. برداشته شدن تحریم‌ها، گشایش در واردات تکنولوژی و صادرات، کاهش هزینه‌های ناشی از تحریم، ورود سرمایه‌گذاران خارجی و تسهیل در سرمایه‌گذاری خارجی از نتایج مهم برجام بوده است. کمک به حل مشکلات و موانع موجود بر سر راه برقراری روابط بانکی بین‌المللی و سهولت در تامین منابع مالی خارجی و نقل و انتقال پول می‌تواند از جمله مهمترین موضوعاتی باشد که در این نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

    فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در ایران و بازدهی مناسب آنها برای سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند شرکت‌ها و صنایع داخلی را در شرایط بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری قرار دهد. کاهش موانع سرمایه‌گذاری خارجی، سهولت در برقراری ارتباط مالی با سطح بین‌المللی و رکود در سایر بازارها و اقتصاد دیگر کشورها همگی باعث شده که این نمایشگاه مکان و فرصت مناسبی برای جذب سرمایه خارجی گردد.

    - قابلیت های جزیره کیش برای میزبانی از نمایشگاه چیست؟

    با توجه به اینکه جزیره کیش، یک جزیره زیبا واقع در منطقه آزاد بین‌ا‌لمللی است، موقعیت و مکان مناسبی را برای مهمانان خارجی و بین المللی این نمایشگاه فراهم می‌کند. از سوی دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این جزیره زیبا و توریستی نیز برای سرمایه گذار خارجی کاملاً آشکار و نمایان است.

    از سوی دیگر نزدیکی به مناطق نفت خیز جنوب کشور می‌تواند پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را به نحو مناسبی برای سرمایه‌گذار خارجی تصویر کرده و از سوی دیگر نزدیکی به آب‌های بین المللی و سهولت صادرات و واردات که یکی از معیارهای مهم سرمایه‌گذاری است نیز در این موقعیت وجود دارد .

    - برگزاری همایش و سمینار در کنار برگزاری نمایشگاه چه تاثیری در افزایش اثربخشی این نمایشگاه دارد؟

    برگزاری همایش‌ها و سمینارها با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باعث شکل‌گیری همکاری و مشارکت در زمینه ها و نقاط مشترک می‌شود. همچنین شناسایی فرصت‌ها، بررسی چالش‌ها، موانع و محدودیت‌های موجود، استفاده از تجارب موفق و تخصص سایر شرکت‌ها در جهت بهبود و افزایش کارآیی فعالیت‌های اقتصادی، برگزاری نشست‌های تخصصی راجع به ورود بورس ایران و شرکت‌های داخلی به بازارهای بین‌المللی، طراحی و تدوین ابزارهای جدید تامین مالی، پذیرش سهام شرکت‌های خارجی در بازار بورس داخلی و ... از جمله مواردی است که در اینگونه همایش‌ها می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو