عصر خودرو

بهره برداری از سکوی ۱۹A پارس جنوبی بزودی آغاز می شود

عصر بازار- مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: با اتمام عملیات راه اندازی سکوی ۱۹A پارس جنوبی، شمارش معکوس برای آغاز برداشت گاز این سکو از مخزن مشترک با ظرفیت ۱۴ میلیون متر مکعب در روز آغاز شد.

بهره برداری از سکوی ۱۹A پارس جنوبی بزودی آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز چهارشنبه به نقل از حمیدرضا مسعودی افزود: تا پایان مهرماه گاز دریافتی از این سکو پس از انتقال به پالایشگاه بخش خشکی وارد ردیف سوم شیرین سازی شده و پس از انجام فرآیندهای پالایشی به خط سراسری تزریق می شود.
    وی اظهار داشت: هم اکنون حدود 22 میلیون متر مکعب گاز از بخش فراساحل این فاز برداشت و پس از ورود به پالایشگاه و انجام مراحل شیرین سازی، 19 میلیون متر مکعب گاز فراوری شده به خط سراسری ارسال می شود.
    مسعودی با اشاره به رعایت دقیق دستورالعمل های ایمنی در فاز 19 بیان کرد: این فاز از نظر رعایت قوانین اچ اس ای ابلاغ شده از سوی شرکت ملی نفت ایران و اجرای کامل مقررات و دستورالعمل های ایمنی لحاظ شده در مشخصات ایمنی پروژه به عنوان برترین طرح در این حوزه معرفی و انتخاب شد.
    مجری طرح توسعه فاز 19 با بیان اینکه توجه ویژه ای به تکمیل و راه اندازی واحدهای مرتبط به مسائل زیست محیطی صورت پذیرفته است، ادامه داد: علاوه بر این واحدها، کمپرسورهای Regeneration واحدهای شیرین سازی که نقشی مهم در میزان گاز سوزی در فلرها ایفا می کنند بطور کامل در سرویس قرار دارند.
    وی افزود: کمپرسورهای تثبیت میعانات گازی نیز راه اندازی شده تا میزان گاز سوزی در این فاز به حداقل ممکن برسد.
    مسعودی یادآور شد: آزمایشگاه مدرن فاز 19 نیز به عنوان یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاههای موجود در فازهای پارس جنوبی در سرویس قرار دارد و تمامی ورودی و خروجی های پالایشگاه توسط این آزمایشگاه مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفته و در صورت وجود انحراف بسرعت اصلاحات لازم انجام خواهد شد.
    عملیات نصب سکوی 19A پارس جنوبی توسط کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) و پیمانکار این سکو (شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران) 26 تیر ماه امسال با ثبت رکورد نصب 3 ساعت با موفقیت انجام شد و بارگیری این سکو نیز با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب 29 خرداد ماه و عملیات مهاربندی آن نیز سوم تیرماه پایان یافته بود.
    پیش بینی می شود با تثبیت شرایط برداشت گاز از سکوی 19A، ظرفیت تولید گاز در این فاز پیشرو به حدود 42 میلیون متر مکعب معادل یک و نیم فاز استاندارد برسد.

    برچسب ها