عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد:

استارت ورود شرکت‌های بین‌المللی به مناقصات نفتی ایران از هفته‌ آینده

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می‌گوید فرایند رسمی ورود شرکت‌های بین‌المللی به مناقصه میادین نفتی ایران از هفته آینده آغاز می‌شود.

استارت ورود شرکت‌های بین‌المللی به مناقصات نفتی ایران از هفته‌ آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر در حاشیه مراسم امضای نخستین قرارداد نفتی با مدل جدید (IPC) که صبح امروز در وزارت نفت برگزار شد با اشاره به قراردادهای محرمانگی که با شرکت‌های خارجی امضا شده اظهار کرد: این قراردادها مربوط بهتفاهم‌نامه‌های پیشین بوده  و قرارداد جدیدی در دست نیست.

    مدیرعامل شرکت نفت درباره زمان ورود شرکت‌های بین‌المللی به مناقصه‌های میادین نفتی ایران در مورد ارسال مدارک توسط شرکت‌های بین‌المللی اظهار کرد: هفته آینده آگهی درخواست اطلاعات از شرکت‌های بین‌المللی منتشر می‌شود و در انتظار پاسخ شرکت‌ها به این آگهی می‌مانیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه در مورد قراردادهای سوآپ نفت نیز توضیح داد: هنوز هیئتی برای این منظور نیامده است.

    کاردر در مورد مناقصه‌های نفتی و امضای قراردادهای جدید نفتی گفت: میدان آزادگان جنوبی نخستین میدانی است که به مناقصه گذاشته می‌شود. کارهای مربوط به آزادگان جنوبی نیز در حال انجام است و تغییر و تحولات انجام می‌شود.

    وی در مورد امضا قرارداد با شرکت‌های ایرانی توضیح داد: امضای قرارداد با شرکت‌های ایرانی با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بعدا با شرکت‌های ایرانی بیشتری قرارداد امضا خواهد شد. این شرکت‌ها شرکت‌های حرفه‌ای بوده که قبلا کارهایی انجام داده اند.  مدل قراردادی با شرکت های قراردادی شناخته شده است و این امر مسیر کار را آسان تر می‌کند.

    مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: آن‌قدر میدان نفت در ایران است که در مورد امضا قراردادهای مختلف نگرانی نداریم. مناقصه نیز برای این برگزار می‌شود که بررسی کنیم پایه قیمت‌های بین‌المللی چقدر است.

    کاردر در ادامه با اشاره به موضوع قرارداد کرسنت نیز اظهار کرد: مسیر را بد راندند و بعدا اعلام خواهم کرد که چه کسی در این مورد اشتباه کرده است. این قرارداد در حال حاضر در مرحله داوری قراردارد و داوری حرفه‌ای در حوزه‌های تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌شود. ما قدرت قانونی برای اصلاح قیمت داشتیم، اما در حال حاضر موضع ما دفاع از داوری است.

    وی با اشاره به 3 میدانی که در این مراسم قراردادشان امضا شد گفت: گفته می‌شود شرکت‌های اروپایی و روسی برای کمک به طرف ایرانی در این میدان‌ها صحبت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو