عصر خودرو

امید شرکت نفت اندونزی به ذخایر نفت ایران;

پرتامینا تولیدش را ۳ برابر می کند

عصر بازار- شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) تلاش دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید نفت و گاز خود را با استفاده از میدان های نفتی در ایران، مالزی، عراق و الجزایر به سه برابر افزایش دهد.

پرتامینا تولیدش را ۳ برابر می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'ویاندا پوسپونگورو' سخنگوی شرکت 'پرتامینا' روز سه شنبه گفت که این شرکت دولتی امیدوار است تولید نفت و گاز خود را از معادل 624 هزار بشکه در روز در سال 2015 به یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز در سال 2025 برساند.
    وی تصریح کرد که معادل 473 هزار بشکه از این تولید از میدان های نفت و گازی در خارج از اندونزی به دست خواهد آمد. شرکت پرتامینا در حال حاضر در برخی از میدان های نفتی و گازی در الجزایر، عراق و مالزی سهم دارد.
    وی با اشاره به اینکه میدان های نفتی و گازی خارجی برای شرکت پرتامینا منافع خوبی به همراه داشته است و نرخ تولید در این میدان ها از برآوردهای اولیه فراتر رفته است، گفت تا ماه اوت سال جاری میلادی، تولید خارجی شرکت پرتامینا به معادل 120 هزار بشکه در روز رسید که 85 هزار و 870 بشکه تولید نفت و 201.1 میلیون فوت مکعب گاز بوده است.
    این در حالی است که شرکت پرتامینا تولید 102 هزار و 400 بشکه نفت را برای امسال هدف قرار داده بود.
    به نوشته تارنمای 'جاکارتا پست'، این مقام پرتامینا تاکید کرد نه تنها میزان تولید نفت خارج از کشور این شرکت بسیار خوب است بلکه ذخایر گسترده ای در بلوک های خارج از کشور وجود دارد.
    وی به عنوان مثال به ذخایر بسیار زیاد نفت ایران اشاره کرد و گفت ذخایر نفت ایران میلیاردها بشکه است و این امر باعث می شود ما مطمئن به خرید بیشتر از خارج از کشور باشیم و می توانیم تولید 473 هزار بشکه در روز را هدف قرار دهیم.
    شرکت ملی نفت و گاز اندونزی برای افزایش میزان تولید خود به مشارکت های خارجی و تملک و خرید میدان های نفت و گاز در کشورهای دیگر چشم دوخته است.
    شرکت پرتامینا هم اکنون در حال مطالعه مقدماتی در دو میدان نفتی بزرگ در ایران، یعنی میدان نفتی 'آب تیمور' و 'منصوری' است. این مطالعه 6 ماه زمان می برد و سپس پیشنهاد اولیه توسعه در هر دو بخش که دارای ذخایر بیش از 5 میلیارد بشکه است، ارائه می شود.
    شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) مرداد ماه امسال با هدف مطالعه دو میدان نفتی، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

    برچسب ها