عصر خودرو

تولید نفت روسیه باز هم رکوردشکنی کرد

عصر بازار- تولید نفت روسیه در ماه سپتامبر امسال (۲۰۱۶) با ٤ درصد افزایش نسبت به ماه اوت، رکوردشکنی کرد.

تولید نفت روسیه باز هم رکوردشکنی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، وزارت انرژی روسیه یکشنبه (١١ مهر) اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر امسال (2016) در مقایسه با ماه اوت با ٤ درصد افزایش به ١١ میلیون و 110 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین مقدار پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

    تولید نفت روسیه در این مقطع به ٤٥ میلیون و ٤٨٣ هزار تن رسید؛ این میزان در ماه اوت ٤٥ میلیون و 309 هزار تن بود.

    این کشور در حالی تولید خود را افزایش داد که که تولیدکنندگان عمده نفت جهان از جمله روسیه به منظور کاهش سطح تولید این کالا هفته گذشته (پنجم تا هفتم مهر) در الجزایر به گفت‌وگو نشسته بودند.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز جمعه (نهم مهر) اعلام کرد که این کشور درصورت توافق با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سازوکار لازم را برای تثبیت تولید نفت خود فراهم می‌کند.

    افزایش تولید نفت این کشور بیشتر مربوط به شرکت‌های «روسنفت»، بزرگترین تولید کننده نفت جهان، و «گازپروم نفت» بوده است به طوری که این دو شرکت در ماه سپتامبر به ترتیب ٢,٦ درصد و 5.2 درصد رشد ماهانه در تولید نفت خود داشتند.

    بنابر گزارش آژانس بین المللی انرژی، بیشینه تولید نفت روسیه مربوط به سال ١٩٨٨ میلادی با میزان ١١ میلیون و 410 هزار بشکه در روز بوده است که مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوری سابق بود.

    تولید گاز این کشور نیز ماه سپتامبر در مجموع به 51 میلیارد و 330 میلیون متر مکعب (یک میلیارد و 710 میلیون متر مکعب در روز) رسید در حالی که مقدار آن در ماه اوت 45 میلیارد و 290 میلیون متر مکعب بود.

    برچسب ها