عصر خودرو

روحانی در تماس تلفنی رییس جمهوری ونزوئلا:

اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای افزایش بهای نفت در عرصه جهانی ضروری است

عصر بازار- رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی رییس جمهوری ونزوئلا، بر اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای افزایش بهای نفت در عرصه جهانی تاکید کرد.

اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای افزایش بهای نفت در عرصه جهانی ضروری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در تماس تلفنی "نیکلاس مادورو" با ایشان، برگزاری موفقیت آمیز اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ونزوئلا را تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد: در دوره ریاست ونزوئلا، شاهد تحرک و همکاری  بیشتر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد  در مسایل بین المللی و منطقه‌ای باشیم.

    رییس جمهوری با تشکر از مواضع ونزوئلا در اجلاس الجزیره برای حفظ سهمیه ایران و رسیدن به میزان قبل از تحریمها، تاکید کرد: باید همگان تلاش کنند تا کمیته کارشناسی تصمیماتی اتخاذ کند که در اجلاس نوامبر، بر افزایش بهای نفت در عرصه جهانی اثر گذار باشد.

    روحانی با اشاره به اظهارات رییس جمهوری ونزوئلا درباره دستاوردهای نشست کشورهای عضو اوپک در الجزیره ، گفت: برای ارتقاء و تثبیت بهای نفت در عرصه جهانی، باید مذاکرات جدی با کشورهای غیر اوپک نیز انجام گیرد و همزمان در جلسات کارشناسی تصمیمات خوبی برای سهمیه بندی صادرات نفت کشورها اتخاذ شود.

    رییس جمهوری با اشاره به استقبال تهران از ارتقاء سطح همکاری های تهران – کاراکاس ، اظهارامیدواری کرد دستگاههای اجرایی دو کشور ، تمام تلاش خود را برای اجرای سریع و کامل توافقات بکار بگیرند.

    رییس جمهوری ونزوئلا نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از حضور دکتر روحانی در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در جزیره مارگاریتا ، اظهارداشت : ونزوئلا خواهان توسعه و تعمیق روابط  با جمهوری اسلامی ایران است.

    نیکلاس مادورو گفت: با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، امیدواریم شاهد حل و فصل مشکلات  و مسایل معوقه و اجرای پروژه های جدیدی میان دو کشور باشیم.

    وی همچنین به اجلاس کشورهای صادرکننده نفت در الجزیره اشاره کرد و گفت:  ایران و ونزوئلا در مسایل منطقه ای و جهانی و بویژه در ارتباط با اوپک ، مواضع مشترک و هماهنگی دارند و این کلید و رمز موفقیت ما است.

    رییس جمهوری ونزوئلا با تاکید بر ضرورت افزایش بهای نفت در عرصه جهانی، اظهارداشت: با توجه به موفقیت آمیز بودن اجلاس الجزیره می‌توان امیدوار بود که بازار نفت به یک ثبات برسد.

    وی افزود: در همین ارتباط مذاکره و همکاری با کشورهای غیر اوپک برای هماهنگی مشترک جهت تثبیت و افزایش بهای نفت در عرصه جهانی ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها