عصر خودرو

خوشامدگویی ۹۳۰۰ ریالی سرمایه‌گذاران به هر سهم "بکهنوج"

سهمیه هر کد آنلاین ۵۰۰ سهم تعیین شد

عصر بازار- هر سهم شرکت تولید برق ماه‌تاب کهنوج در جریان عرضه اولیه امروز ۹۳۰۰ ریال کشف قیمت شد تا این شرکت چهارمین نماد فرابورسی باشد که از این پس در گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» و در بازار دوم فرابورس ایران معاملات خود را آغاز می‌کند. پیش از این، نماد معاملاتی شرکت‌های تولید برق عسلویه مپنا، تولید نیروی برق دماوند و مدیریت انرژی امید تابان هور وارد این گروه شده و در چرخه معاملات سهام قرار گرفته‌اند.

خوشامدگویی ۹۳۰۰ ریالی سرمایه‌گذاران به هر سهم "بکهنوج"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، شرکت ماه‌تاب کهنوج که نماد آن در زیرگروه «تولید، انتقال و توزیع نیروی برق» درج شده از 633 میلیون سهم در دست خود تعداد 31 میلیون و 650 هزار سهم معادل 5 درصد را عرضه کرد که با عرضه نیمی از آن در فرایند کشف قیمت، مابقی آن در ساعت 12:40 تا سقف 500 سهم به ازای هر کد آنلاین تخصیص می‌یابد.

    به این ترتیب امروز دهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران در کمتر از 7 ماه رقم خورد تا بیش از پیش زمینه‌های لازم برای ورود بنگاه‌های اقتصادی به بازار سرمایه و به‌طور مشخص بازار سهام و کسب نقدینگی این شرکت‌ها از این طریق فراهم شود.

    پیش‌تر بهمن مسعودی، قائم‌مقام هلدینگ ماهتاب گستر که شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ به‌شمار می‌رود، گفته بود: فعالیت‌های ماهتاب گستر در زمینه

    تولید و تجارت برق است و برخی سیاست‌ها را در اجرای پروژه‌ها در دستور کار دارد که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون تشکیل شرکت پروژه مستقل برای هر طرح، استفاده مناسب از برون‌سپاری، پوشش ریسک و افزایش بهره‌وری و توجه بیش ‌از پیش به مسئولیت‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و معماری اشاره کرد.

    علی‌اکبر نادر عظیم زاده، مدیرعامل شرکت ماه‌تاب کهنوج نیز در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در فرابورس ایران با اشاره به محور فعالیت‌های این شرکت و چگونگی فروش محصولات آن گفته بود: نحوه فروش محصول ماه‌تاب کهنوج به‌صورت تضمینی به توانیر به مدت 5 سال و فروش به بازار خرده‌فروشی، بورس انرژی و دوجانبه پس از قرارداد تضمینی است.

    لازم به ذکر است؛ سرمایه "بکهنوج" 633 میلیارد ریال بوده و سود هر سهم این شرکت نیز برای سال مالی آینده (منتهی به 30 دی ماه 96) یکهزار و 528 ریال برآورد شده است. این میزان سود پیش‌بینی شده در حالی است که سود هر سهم ماه‌تاب کهنوج برای سال مالی جاری یک هزار و 57 ریال در صورت‌های مالی اعلام شده است.

    برچسب ها