عصر خودرو

قرارداد خرید هواپیما از ایرباس به زودی نهایی می‌شود

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با اشاره مذاکرات میان وزارت راه و شهرسازی و دو شرکت هواپیماسازی بزرگ جهان گفت: پس از صدور مجوز از سوی وزارت خزانه داری امریکا، هفته گذشته با مسئولان ایرباس در ایران مذاکرات پیگیری شد و قرارداد با ایرباس به زودی نهایی خواهد شد.

قرارداد خرید هواپیما از ایرباس به زودی نهایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در خصوص امضا موافقت‌نامه طرح توسعه حمل و نقل ریلی میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه دو سیاست ملی نوسازی ناوگان و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی موجب صرفه‌جویی می‌شود، در همین راستا قراردادی میان یک شرکت ریلی و یک شرکت واگن‌ساز به منظور سرمایه‌گذاری و تولید 400 واگن منعقد شد و تا پایان سال جاری این تعداد به 3400 دستگاه افزایش می‌یابد.

    وی افزود: اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی موجب تحول در صنعت و واگن‌سازی کشور می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان باری حمل‌ونقل جاده‌ای و امضا موافقت‌نامه با وزارت نفت برای نوسازی 65 هزار واگن فرسوده گفت: قرار داد تولید 16 هزارو 500 کامیون در سال گذشته و 5200 دستگاه کامیون در آینده نزدیک با تولیدکنندگان داخلی برای ساخت کامیون قراردادی منعقد می‌شود که حاکی از اتفاقات بزرگی در بخش صنعت کشور است.

    آخوندی تاکید کرد: البته با این تحولات و تقاضای انبوه از تولیدکننده، انتظار ارتقا فناوری در ساخت واگن و کامیون می‌رود.

    وی در ادامه با اشاره مذاکرات میان وزارت راه و شهرسازی و دو شرکت هواپیماسازی بزرگ جهان بیان داشت: پس از صدور مجوز از سوی وزارت خزانه داری امریکا، هفته گذشته با مسئولان ایرباس در ایران مذاکرات پیگیری شد و قرارداد با ایرباس به زودی نهایی خواهد شد و مذاکره با مسئولان بوئینگ نیز با رویکرد مثبت از جانب دو طرف در حال پیگیری است.

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ایران از نظر هوانوردی دارای یک موقعیت فوق‌العاده‌ای  است که بی‌تدبیری و البته تاثیر تحریم‌ها موجب شد تا شرکت‌های خارجی سهم شرکت‌های ایرانی در جابجایی مسافران داخلی به نقاط مختلف جهان را تصاحب کنند که باید مجدد این سهم پس گرفته شود.

    آخوندی یادآور شد: تمام مراحل مذاکره و حتی تنظیم قرارداد با توجه و حساسیت کامل به منافع ملی پیشرفته و به همین خاطر نوع قرارداد میان دوطرف اجاره به شرط تملیک تایین شده است.

    برچسب ها