عصر خودرو

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

برای تامین مالی از بازار سرمایه ۵۰ هزار هکتار اراضی شهرهای جدید واگذار می شود

عصر بازار: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: این شرکت برای تامین منابع مالی و اجرای طرح های مختلف در شهرهای جدید ۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرها را می تواند در اختیار نهادها و بازار سرمایه قرار دهد.

برای تامین مالی از بازار سرمایه ۵۰ هزار هکتار اراضی شهرهای جدید واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محسن نریمان عصر سه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه تامین مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی و رفع نیازهای شهرهای جدید نیازمند منابع مالی زیادی است لذا این شرکت قصد دارد با عرضه دارایی های خود به بانک ها و نهادهای مالی از طریق بازار سرمایه منابع مالی مورد نیاز خود را جذب کند.

    وی با بیان آنکه شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یک شرکت شهرساز اراضی زیادی را در اختیار دارد، گفت: با واگذاری این زمین ها و مدیریت دارایی های خود می توانیم منابع بیشتری را بدون اینکه از منابع مالی دولت استفاده کنیم از بازار سرمایه تامین نمائیم.
    وی با اشاره به توافق شرکت عمران شهرهای جدید و بانک مسکن، اظهار داشت: در این تفاهمنامه برای نخستین بار یک هزار میلیارد تومان منابع مالی از طریق گروه مالی بانک مسکن و بازار سرمایه در اختیار این شرکت قرار می گیرد تا بانک مسکن بتواند با عرضه زمین ها و اراضی شهر جدید پردیس منابع پرداختی را استحصال کند.
    وی با بیان آنکه شرکت عمران شهرهای جدید در راستای انجام وظایف خود و تامین حقوق شهروندی همواره به دنبال استفاده از خدمات نوین مالی از بازارهای مختلف است، گفت: در همین راستا بانک مسکن که یک بانک دولتی در حوزه ساخت و ساز است با اعتماد بیشتری انتخاب شد و امروز شاهد امضای این تفاهمنامه به روش مدیریت دارایی ها در بازار سرمایه هستیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در موفقیت آمیز بودن این روش بدون تکیه به منابع دولتی تاکید کرد و افزود: روش های نوین تامین منابع مالی از بازارهای سرمایه با استفاده از تجربیات بین المللی فراهم شده تا بتوانیم با واگذاری اراضی خود به بانک ها و موسسات مالی از منابع مالی حاصل از آن در اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی استفاده کنیم.
    وی با بیان آنکه به زودی بین 300 تا 400 هزار نفر در 100 هزار واحد مسکونی در شهر جدید پردیس سکونت خواهند یافت، افزود: تکمیل طرح های زیربنایی و روبنایی برای اسکان مردم در این شهر ضروری است لذا امضای این قرارداد جریان مالی جدیدی را برای اجرای این طرح ها به وجود آورده است.
    یادآور می شود، عصر روز سه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی تفاهمنامه تامین مالی از طریق مدیریت دارایی ها بین بانک مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید از طریق بازار سرمایه به امضا رسید.

    برچسب ها