عصر خودرو

تاثیر تعامل با FATF در روابط بانکی از زبان سیف

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید تعامل با FATF یکی از اقداماتی است که ما برای بهبود روابط بانکی خود انجام داده‌ایم.

تاثیر تعامل با FATF در روابط بانکی از زبان سیف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ولی‌اله سیف  درباره تاثیر تعامل با FATF بر روابط بانکی ایران اظهار کرد: ما بعد از اجرای برجام با توجه به فضای مثبتی که ایجاد شده، مستمرا  در حال ترمیم و بازسازی روابط بانکی گذشته خود هستیم. طبیعتا خروج اسم ایران از لیست سیاه FATF کمک خواهد کرد که بانک‌ها با شفافیت بیشتر و انگیزه قوی‌تر روابط بانکی خود را با ما تنظیم کنند و ما نیز اموری که به این امر کمک کند را دنبال می‌کنیم.

    وی افزود: این موضوع به تدریج در حال انجام است. در حال حاضر ما روابطی را با بانک‌های اروپایی و آسیایی آغاز کرده‌ایم. در میان آن‌ها بانک‌های بزرگ نیز وجود دارد.

    سیف همچنین در پاسخ به این سوال که اگر اقدامات سیاسی داخل منجر به آن شود که تعاملات با FATF نتیجه‌ای در بر نداشته باشد، چه نتایجی برای سیستم بانکی کشور به وجود خواهد آمد، بیان کرد: در نظر داشته باشید که همه برنامه‌های ما در یک موضوع متمرکز نیست و برای بهبود روابط بین‌المللی بانکی خود اقدامات متعددی انجام خواهیم داد. درباره FATF هم باید بگویم که اتفاقات زیادی ممکن است بیفتد، ولی ما هر کاری که بدانیم مفید است با دقت نظر و انضباط پی‌گیری می‌کنیم.

    برچسب ها