عصر خودرو

وزیر اقتصاد آلمان:

امروز تفاهمنامه همکاری بین بانک‌های مرکزی ایران و آلمان امضاء می‌شود

عصر بازار- وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه به دنیال یافتن راهکارهای مناسبی برای حل مسائل بانکی ایران و آلمان هستیم، گفت: قرار است امروز بین بانک مرکزی ایران و آلمان تفاهمنامه‌ای در رابطه با همکاری‌های دو بانک به امضاء برسد.

امروز تفاهمنامه همکاری بین بانک‌های مرکزی ایران و آلمان امضاء می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌ گابریل زیگما وزیر اقتصاد آلمان امروز در همایش تجاری ایران و آلمان که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه به غیر از شرکت‌های بزرگ آلمانی شرکت‌های متوسط و کوچک آلمانی هم امروز در این همایش حضور یافته‌اند گفت: علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند.این شرکت‌های کوچک با علم روز حرکت می‌کنند و ما از شما می‌خواهیم در عقد قراردادها به غیر از شرکت‌های بزرگ و مطرح به این شرکت‌ها هم توجه داشته باشید.

    وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و آلمان بعد از 15 سال تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: امیدواریم جلسه بعدی 15 سال دیگر طول نکشد.

    وزیر اقتصاد آلمان در ادامه اظهار داشت: علیرغم تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود داشت، از تمام شرکت‌هایی که در ایران و آلمان در برقراری روابط ثابت‌قدم بودند تشکر می‌کنم.

    وی با تأکید بر اینکه بین سیاست‌های ایران و اروپای غربی تفاوت‌هایی وجود دارد و ما به آن آگاه هستیم، گفت: اما در این خصوص اشتراکاتی زیادی هم وجود دارد.

    وزیر اقتصاد آلمان بیان داشت: به عنوان مثال می‌توان به تفاوت نقش مذهب در جامعه ایران و آلمان اشاره کرد.

    زیگما با بیان اینکه در مسائل سوریه اختلاف نظرهایی بین دو کشور وجود دارد، بیان داشت: در زمینه موضوع اسرائیل و فلسطین هم دارای اختلاف نظر هستیم که روابط خوب دو کشور می‌توان این امکان را فراهم آورد که مشکلات پیچیده را با بحث و صحبت با یکدیگر حل کنیم.

    وزیر اقتصاد آلمان بیان داشت: جلساتی بین نمایندگان ایران و آلمان برگزار شده تا راهکارهای مناسبی برای حل مسائل بانکی پیدا شود و قرار است امروز بین بانک مرکزی ایران و آلمان تفاهمنامه‌ای در رابطه با همکاری‌های دو بانک به امضاء برسد.

    برچسب ها