عصر خودرو

رییس شورای رقابت مطرح کرد؛

رفع مشکلات اساسی معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

عصر بازار- به گفته رییس شورای رقابت، مشکلات و چالش های عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا برطرف شد.

رفع مشکلات اساسی معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از نیپنا، رضا شیوا، رییس شورای رقابت با اشاره به این که بیش از سه ماه پیش، پس از مطرح شدن موضوع خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، شورای رقابت با این مساله مخالفت کرد، گفت: مرکز ملی رقابت مسئول شد تا طی سه ماه موضوع را بررسی و دستورالعمل لازم را تدوین کند.

    وی تصریح کرد: در اواخر شهریور بر اساس نتیجه بررسی هایی که کارشناسان مختلف و نمایندگانی از وزارت صنعت معدن و تجارت، صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی و شورای رقابت داشتند، مقرر شد محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه شود و کارگروهی در مرکز ملی متشکل از نمایندگان وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت، نفت، بورس کالای ایران، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی برای رصد فعالیت های بازار پتروشیمی تشکیل شود.

    رییس شورای رقابت با تاکید بر 10 ایراد اساسی وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ازعملکرد بورس کالا، اظهار کرد: مشکلات مطرح شده طی سه ماه حل شده است.

    وی ادامه داد: راه کارهایی برای کارکرد بهتر بورس کالا در معامله محصولات پتروشیمی اندیشیده شده است که می تواند شفافیت بیشتر بازار را به دنبال داشته باشد واکنون می توان گفت که تمام مشکلات حل شده است، به عنوان مثال یکی از مشکلات، عدم توان خرید و فروش بلند مدت بود که هم اکنون شرایط لازم برای این امر مهیا شده است.

    رییس شورای رقابت با بیان این مطلب که وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول سایت بهینه یاب است، تصریح کرد: به وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کردیم که درمورد اعضای سایت بهینه یاب بررسی های لازم را انجام داده و تجدید نظر کند.

    شیوا در مورد بازه زمانی آخرین مشکل اساسی باقی مانده نیز گفت: مشکلات دیگر رفع شده و تنها مشکل بهینه یاب باقی مانده که در اسرع وقت باید انجام شود.

    وی با تاکید بر اذعان وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به وجود مشکل در ثبت اعضای "بهینه یاب" گفت: ممکن است ثبت برخی از اعضا، درست نباشد.

    برچسب ها