عصر خودرو

امروز برگزار می شود؛

بزرگترین مزایده در تاریخ خصوصی سازی ایران

عصر بازار- بزرگترین مزایده در تاریخ خصوصی سازی اقتصاد ایران امروز دوشنبه برگزار می شود.

بزرگترین مزایده در تاریخ خصوصی سازی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سبحانی با بیان مطلب فوق گفت: برای اینکه بتوانیم اهداف قانون اجرایی سیاست های کلی اصل 44 را محقق کنیم باید شرایط و بستر مناسبی برای واگذاری ها به بخش خصوصی فراهم شود.

    وی افزود: واگذاری جایگاه های سوخت در روز 15 شهریور هم در سال جاری بزرگترین واگذاری از طریق مزایده بوده است که با موفقیت انجام شد.

    مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: امروز هم شرکت های دولتی روی میز مزایده قرار می گیرد و فرایندهای قانونی و فراخوان متقاضیان به خوبی انجام شده است و انتظار داریم موفقیت روز 15 شهریور در 12 مهر هم تکرار شود.

    سبحانی اعلام کرد: امروز حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان (به قیمت پایه) واگذاری از طریق مزایده داریم که بخشی از آن شامل چهار کشتارگاه با نام‌های کشتارگاه اقلید فارس، یاسوج، ایلام و جونقان در شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری است که 100 درصد سهام انها به دولت تعلق دارد.

    سبحانی افزود: همچنین 92 درصد از نساجی قائمشهر با قیمت پایه حدود 29 میلیارد تومان عرضه می شود و مجتمع صنعتی اسفراین نیز که تقریبا جزو شرکت‌های بزرگ ما برای واگذاری است با ارزش یک هزار و 100 میلیارد تومان و لوله‌گستر اسفراین با قیمت پایه 275 میلیارد تومان روی میز مزایده می رود.

    به گفته این مقام مسئول، مزایده پالایشگاه پارسیان سپهر هم با قیمت پایه حدود 13 میلیارد تومان آماده است.

    وی افزود: امیدواریم خریداران با دانش فنی و توان مدیریتی خود بتوانند به توسعه این بنگاه ها و رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

    برچسب ها