عصر خودرو

بلومبرگ:

افزایش تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا

آیا نفت شیل دوباره جان می‌گیرد؟

عصر بازار- طی روزهای اخیر برای پنجمین هفته متوالی تعداد سکوهای نفتی در آمریکا افزایش یافته است آیا این مسئله تولید نفت شیل را جانی دوباره خواهد داد؟

افزایش تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی‌رغم افزایش نسبی قیمت نفت پس از توافق اوپکی‌ها در آخرین مبادلات صورت گرفته در بازار جهانی انرژی قیمت نفت روندی نزولی را در پیش گرفته است.

    طی هفته‌های گذشته تعداد سکوهای نفتی آمریکا برای 5 هفته متوالی روندی افزایشی را پیموده است. از سوی دیگر ایران نیز از تصمیم خود برای افزایش میزان تولید نفت خبر داده است که  این عوامل اصلی‌ترین دلایل در کاهش قیمت نفت اخیر محسوب می‌شود.

    در سه روز کاری گذشته قیمت نفت در بازار نیویورک افزایش 8 درصدی را تجربه کرده بود اما در آخرین مبادلات صورت گرفته یک درصد کاهش یافت.

    بنا به اعلام موسسه بیکرهاگز افزایش تعداد سکوهای نفتی در آمریکا تعداد آنها را به بالاترین میزان از ماه فوریه تاکنون رسانده است. پس از توافق اوپکی‌ها برای محدود کردن عرضه و کاهش عرضه نفت به بازار جهانی برای اولین بار در 8 سال گذشته قیمت نفت بیشترین افزایش خود را از ماه آوریل تجربه کرد. قرار است این کاهش عرضه طی دو ماه آینده اجرایی شده اما 3 کشور ایران، نیجریه و لیبی اعلام کرده اند که از اجرای  این توافق مستثنی شده‌اند.

    از سوی دیگر عراق نیز اعلام کرده است که پیش‌بینی اوپک نسبت به سطح تولید این کشور را قبول ندارد در کنار موارد فوق روسیه نیز میزان تولید خود را به بالاترین میزان از زمان فروپاشی شوروی تاکنون رسانده است.

    انگس نیکلسون کارشناس بازار نفت موسسه آی‌جی ملبورن معتقد است با نزدیک شدن به ماه نوامبر احتمالا نفت با قیمت بین 45 تا 50 دلار مبادله خواهد شد.

    وی تاکید کرد: ابهاماتی نسبت به نحوه نظارت و اجرای اوپک بر تصمیم این سازمان برای کاهش عرضه وجود دارد.

    برچسب ها