عصر خودرو

آغاز صادرات نفت ایران به انگلیس؛

BP رسما مشتری نفت ایران شد

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به آغاز فروش نفت ایران به شرکت‌های انگلیسی، گفت: اولین محموله یک میلیون بشکه‌ای میعانات گازی ایران تحویل برتیش پترولیوم شد.

BP رسما مشتری نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره از سرگیری فروش نفت خام ایران به شرکت‌های انگلیسی در دوران پسا برجام، گفت: تاکنون دو محموله نفت خام و میعانات گازی توسط شرکت ملی نفت ایران به دو شرکت انگلیسی فروخته شده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه دو محموله نفت و میعانات گازی فروخته شده به شرکت‌های انگلیسی در قالب قراردادهای تک محموله بوده است، تصریح کرد: مذاکرات برای امضای قراردادهای بلند مدت فروش نفت خام با شرکت‌های انگلیسی همچوت شل و برتیش پترولیوم در حال انجام است.

    عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه اخیرا ایران یک تک محموله میعانات گازی به شرکت برتیش پترولیوم فروخته است، اظهار داشت: بر اساس این قرارداد اثپات (قرارداد تک محموله)  یک میلیون بشکه میعانات گازی تحویل شرکت برتیش پترولیوم انگلیس شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه مذاکرات با شل انگلیس هم برای فروش بلندمدت نفت خام آغاز شده است، تاکید کرد: هنوز توافق نهایی به منظور امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت با شرکت شل حاصل نشده است.

    قمصری با یادآوری اینکه تاکنون ساز و کار و حجم فروش نفت به شرکت شل در قالب قراردادهای بلند مدت نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: مذاکرات شرکت ملی نفت و شل برای نهایی کردن مذاکرات قرارداد بلند مدت فروش نفت ادامه دارد.

    بر اساس این گزارش، شرکت شل خرداد ماه امسال اولین محموله نفت خام ایران را پس از بارگیری در پایانه خارگ در خلیج فارس به پایانه نفتی روتردام هلند منتقل و تخلیه کرده است.

    از سوی دیگر فروردین ماه امسال و همزمان با پرداخت بدهی حدود 2 میلیارد و 800 میلیون دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران، فروش نفت خام به این شرکت اروپایی توسط شرکت ملی نفت ایران آزاد شد.

    قمصری خرداد امسال با بیان اینکه شل در کشورهای مختلف جهان دارای پالایشگاه و یا سهام پالایشگاهی بوده و نفت ایران در این پالایشگاه ها مصرف خواهند شد، گفته بود: این احتمال وجود دارد که شرکت شل بخشی از نفت خام خریداری شده ایران را به آلمان منتقل کند.

    برچسب ها