عصر خودرو

یکشنبه ۱۱ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۹۵.۰۷.۱۱ در بازار برق بورس انرژی ۸,۷۸۰ مگاوات برق به ارزش ۳۷ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب صعودی به خود گرفت و افزایش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و با افزایش 5,000 ریالی در محدوده 375,000 ریال قرار گرفته است.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، با توجه به واریز اعتبار جدید به حساب شرکت‌های توزیع نیروی برق و افزایش نقدینگی در بازار شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در بازار بودیم. در معاملات امروز در اکثر نمادها افزایش قیمت به ثبت رسید تا روند کلی بازار همچنان صعودی باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950720 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950720 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی داشته و در حال حاضر در محدوده 360,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 360,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 1,100  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.06.1395 با 250  مگاوات می‌باشد.

     

    برچسب ها