عصر خودرو

در معاملات روز گذشته؛

ریزش بهای اونس به معاملات آتی سکه رسید

عصر بازار- با وجود این که در اولین روز هفته، دلار شروع پرهیجانی تجربه کرده بود، اما سکه با روند نزولی رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی این افت ریزش بهای اونس طی روز جمعه در بازارهای جهانی بوده است.

ریزش بهای اونس به معاملات آتی سکه رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین روز هفته معاملاتی سکه در بازار آتی بورس کالای ایران در هر پنج سر رسید فعال با روند نزولی قیمت مواجه شد.

    به این ترتیب  بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 128 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/16 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افت 0/06 درصدی به قیمت یک میلیون و144 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 159 هزار تومان معامله و با کاهش 0/05 درصدی رو به رو شد. تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با 0/06 درصد افت به قیمت یک میلیون و 174 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 193 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/04 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به یک هزار و 640 قرارداد و ارزش آن به بیش از 193 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    برخلاف رشد قیمت دلار، روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با یک هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان رسید. پایین آمدن بهای اونس در بازارهای جهانی و رسیدن به زیر محدوده هزار و 320 دلار مهم‌ترین نیروی فشاری بود که سکه‌بازان را متمایل به فروش کرد. با وجود افت روز ابتدایی هفته، ارزش ذاتی سکه همچنان از قیمت بازار بالاتر است. به گفته فعالان، کانال یک میلیون و 110 هزار تومانی سدمحکمی است و بازار در برابر شکسته شدن آن مقاومت زیادی می‌کند. آخرین‌بار قیمت سکه در تاریخ 24 مرداد زیر قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان نوسان کرده بود.

    معامله 43سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 43 سکه به ارزش 478 میلیون ریال رسید. معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها