عصر خودرو

اعتبار ۳ میلیارد یورویی بانک‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در ایران

عصر بازار- هم‌زمان با سفر قائم مقام صدراعظم آلمان به تهران سفیر ایران در آلمان از سرمایه‌گذاری فوری سه میلیارد یورویی شرکت‌های این کشور در ایران خبر داد.

اعتبار ۳ میلیارد یورویی بانک‌های آلمانی برای سرمایه‌گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی ماجدی با اشاره به سفر یک‌شنبه شب زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ایران گفت: مجموع رقم روابط تجاری و سرمایه‌گذاری‌هایی که قرار است در سفر وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به کشورمان محقق شود، بیش از سه میلیارد یورو است و این رقم را شش بانک آلمانی در قالب یک کنسرسیوم تامین خواهند کرد.
    وی ادامه داد: در این سفر پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور پس از 14 سال برگزار می شود که طی آن سند همکاری جامع اقتصادی دو کشور امضا خواهد شد.
    سفیر کشورمان در آلمان با اشاره به برنامه‌ریزی طرح‌هایی باعنوان fast track یا طرح‌هایی که مدت اجرای آن سریع است با طرف آلمانی پس از اجرای برجام، خاطرنشان کرد: طرح‌های نیروگاهی و تولید برق از جمله این طرح‌هاست که به طور مشخص می‌توان از طرح انتقال فن‌آوری توربین‌های گازی نوع  F از شرکت زیمنس به شرکت مپنا نام برد.
    قرارداد این طرح در سفر «حمید چیت‌چیان» به آلمان با طرف آلمانی امضا شده بود.
    ماجدی از دیگر طرح‌هایی که قرار است طرف آلمانی به‌زودی آن را در ایران اجرا کند، به چهار طرح در زمینه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: قرارداد تولید و انتقال فن‌آوری هفتاد لوکوموتیو برقی و پنجاه لوکوموتیو دیزلی و سیگنالینگ خط راه‌آهن تهران - اصفهان و احتمالا تهران - مشهد و هم‌چنین ساخت واگن در داخل امضا می‌شود. 
    سفیر کشورمان در آلمان هم‌چنین از ساخت دو نوع خودرو سواری با همکاری شرکت فولکس واگن آلمان در ایران خبر داد و افزود: در این زمینه هم طرف آلمانی فن‌آوری ساخت این خودروها را به ایران منتقل خواهد کرد.
    علی ماجدی درباره سطح تراز تجاری ایران و آلمان هم تاکید کرد: در شش‌ماه نخست امسال، روابط تجاری 15 درصد رشد داشت که شامل هر دو طرف می‌شود.
    او از برنامه‌ریزی برای گسترش همکاری‌ها در زمینه پتروشیمی و انرژی‌های نو با طرف‌های آلمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه هم قراردادهایی منعقد شده است و قصد داریم در تامین بخشی از پنج هزار مگاوات برق که از انرژی‌های تجدیدپذیر است، از طرف‌های آلمانی استفاده کنیم. 
    ماجدی در پایان با اعلام این که سطح تراز تجاری کنونی دو کشور حدود دو میلیارد و 300 میلیون یورو است، تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد سطح همکاری‌های اقتصادی، انتظار داریم در دو سال آینده این رقم به حدود پنج تا شش میلیارد یورو افزایش یابد.

    برچسب ها