عصر خودرو

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس :

ملاک تایید صلاحیت مدیران ارکان اقرارنامه است

عصر بازار- یک مقام مسئول درباره انتخاب اعضای هیأت مدیره ارکان گفت: سازمان بورس برای اطمینان از رعایت تبصره ۲ ماده ۲۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت، در جلسه ‌توجیهی این مورد قانونی را برای اشخاص حقیقی معرفی شده به طور کامل تبیین می‌ کند .

ملاک تایید صلاحیت مدیران ارکان اقرارنامه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس ، عیسی حسین پناه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس درباره انتخاب اعضای هیات مدیره ارکان و شرکت‌های تابعه سازمان بورس گفت: سازمان بورس برای اطمینان از رعایت تبصره 2 ماده 241 لایحه اصلاحی قانون تجارت، در جلسه ‌توجیهی این مورد قانونی را برای اشخاص حقیقی معرفی شده، به طور کامل تبیین می کند. علاوه بر آن طی متنی تعهد و اقرار گرفته می‌شود که این تبصره توسط ایشان رعایت و با علم به آن قبول مسئولیت کرده ‌اند.

    حسین پناه درباره رعایت تبصره 2 ماده 241 قانون تجارت در مورد عدم به کارگیری مدیران چند شغله در هیات مدیره‌ها گفت: سازمان بورس در جریان انتخاب و تایید صلاحیت‌ها در ارکان و شرکت‌های تابعه با اخذ اقرار نامه از اعضای منتخب مبنی بر عدم نقض قانون این مهم را لحاظ می کند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه فعلاً ابزاری برای رصد مدیران انتخاب شده و تعیین نحوه مغایرت وضعیت آنها با تبصره مذکور وجود ندارد، گفت: کاری که در حال حاضر سازمان بورس در این زمینه انجام می‌دهد، اخذ اقرار نامه از مدیران منتخب است.

    وی افزود: فرض بر این است که اشخاص حقیقی منتخب هیات مدیره های ارکان همواره احساس مسئولیت می‌کنند و بعید می‌دانم فردی خلاف آنچه در قانون آمده را تعهد و اقرار کند.

    حسین‌پناه در برابر این پرسش که چرا واحد نظارت بر بورس‌ها در سازمان بورس به عنوان اصلی‌ترین ناظر بازار سهام همچون گذشته از طریق رسانه‌ها نسبت به توضیح شائبه ها و یا ناهنجاری های بازار سهام اظهار نظر نمی‌کند، پاسخ داد: سازمان بورس و اوراق بهادار،  نهاد ناظر بر بازار سرمایه است و واحدهای مرتبط این سازمان در شرایط مقتضی از مسیرهای مناسب این امر را پیگیری و به انجام می‌رسانند. البته بدیهی است اظهار نظر همکاران به عنوان مقامات مسئول در این گونه موارد باید با هماهنگی روابط عمومی سازمان بورس باشد.

    سازمان بورس یک نهاد نظارتی در سطح ملی است و اظهار نظرهای همکاران در زمینه‌های مختلف باید همسو با نقش نظارتی سازمان باشد.

    برچسب ها