عصر خودرو

صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری مواد اولیه پلیمری

عصر بازار- مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت در گزارش صادرات محصولات عمده صنایع پتروشیمی، پایه نفتی و شیمیایی گفت: میزان صادرات مواد اولیه پلیمری از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه با افزایش یک درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱.۴ میلیارد دلار رسید.

صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری مواد اولیه پلیمری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری با بیان این مطلب افزود: ارزش صادرات  این مواد به کشورهای چین، عراق و ترکیه افزایش یافته است .

    وی با بیان اینکه میزان صادرات روغن موتور نیز از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه از نظر ارزشی حدود 963 میلیون دلار بوده، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.5 درصد افزایش داشته است و افغانستان، ترکیه، چین و هند عمده بازارهای صادرات روغن موتور ایران به شمار می‌آید.

    مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت، ارزش صادرات مواد هیدروکربوری پتروشیمی نظیرال.پی.جی را 928 میلیون دلار اعلام وتصریح کرد: در این بخش 7 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

    وی با اشاره به اینکه میزان صادرات قیر نیز بیش از 333 میلیون دلار در همین مدت بوده است افزود: هند، افغانستان، ترکیه، چین و عراق مقصد اصلی قیرهای صادراتی ایران است.

    بر اساس این گزارش، ایران هم  اکنون 12 درصد از بازار ال.پی.جی جهان را در اختیار دارد و پیش‌بینی می‌شود در افق سال 2020 میلادی، 40 درصد از بازار این محصول در منطقه خاورمیانه به کشورمان اختصاص یابد چراکه با ورود فازهای جدید پارس جنوبی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این مناطق شاهد افزایش 19 درصدی صادرات ال.پی.جی خواهیم بود.

    برچسب ها