عصر خودرو

مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی:

بورس کالا مکانی امن برای پول‌های کشاورزان است

عصر بازار- مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی، بورس کالای ایران را مکان امنی برای پول‌های کشاورزان می‌داند و میگوید: با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا بسیاری از رانت ها و دلالی‌ها کاهش یافته و کشاورزان سریع تر به پول‌های خود می رسند.

بورس کالا مکانی امن برای پول‌های کشاورزان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علی خان محمدی اجرای طرح قیمت تضمینی برای خرید ذرت در سراسر کشور را بسیار مناسب دانست و افزود: بهتر است خود کشاورزان نیز در این امر دخیل شوند. به این ترتیب کشاورزان با ورود محصولاتشان به بورس کالای ایران میتوانند، از سرگردانی رهایی یافته و برای تولید سال بعدشان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.

    وی ادامه داد: همواره در بخش کشاورزی کشور رانتهایی وجود داشته است که عرضه این محصولات در بورس کالا به از بین رفتن این رانتها کمک میکند. همچنین وجود دلالان معضل دیگری در حوزه کشاورزی است که عرضه محصولات در بورس این مشکل را نیز حل میکند.

    خان محمدی بورس کالای ایران را مکان امنی برای پول‌های کشاورزان دانست و اضافه کرد: طرح قیمت تضمینی و عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا در تمام کشورهای پیشرفته دنیا اجرا می شود‌ و از این طریق کشاورزان می‌توانند زودتر به پول‌های خود برسند. همچنین با این روش بسیاری از مشکلات مانند عدم نگهداری مطلوب محصول توسط کشاورز نیز حل خواهد شد.

    مدیرعامل مجمع خبرگان کشاورزی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی بیشتر بورس کالای ایران با تشکل‌های کشاورزی،  منافع بیشتری نصیب کشاورزان و اقتصاد کشور بشود.

    برچسب ها