عصر خودرو

پایان عصر مالکیت خصوصی خودرو تا سال ۲۰۲۵؛

تا ۱۰ سال دیگر در شهرهای بزرگ آمریکا کسی خودرو شخصی ندارد

عصر بازار- مدیرعامل سرویس «لیفت» که همچون «اوبر» جایگزینی برای حمل‌ونقل مسافر درون شهرهاست، می‌گوید خودروهای بی‌راننده تا پنج سال دیگر نبض حمل‌ونقل را به دست می‌گیرند و تا کمتر از ۱۰ سال دیگر، کسی مالک خودرویی شخصی نخواهد بود.

تا ۱۰ سال دیگر در شهرهای بزرگ آمریکا کسی خودرو شخصی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، با فراگیرشدن سرویس های هم سفری آنلاین مانند اوبر و لیفت که با بهره‌گیری از امکانات موبایل حالا، کسر بزرگی از بار حمل و نقل درون شهری را به دوش می‌کشند و به موازات آن پیشرفت‌ها در زمینه تولید خودروهای بی‌راننده جاده‌ها را تسخیر کنند و جای انسان ها را در نقش پر مخاطره راننده بگیرند.

    جان زیمر مدیرعامل سرویس لیفت پیش بینی کرده که جابجایی بسیار زودتر از موعدی که خودروسازان پیش بینی می‌کنند رخ خواهد داد. به گفته او هزینه‌های ماهانه نگهداری خودروها مشکل یافتن پارکینگ تامین سوخت و قطعات یدکی و دیگر معضلات مالکیت خودرو سبب خواهد شد در آینده نزدیک یعنی تا کمتر از 10 سال دیگر عموم انسان‌ها قید مالکیت خودرو را بزنند و دل را به دریای خودروهای بی راننده بسپارند.

    جان زیمر در پستی وبلاگی که در مدیوم منتشر کرده می‌نویسد: هر روز تعداد بیشتری از آدم ها به این نتیجه می‌رسند که زندگی بدون صاحب خودرو بودن، آسان تر و کم خرج تر است و وقتی شبکه خودروهای خودران به صحنه بیایند، عصر مالکیت خودروها به پایان خواهد رسید. او می‌گوید در شهرهای بزرگ آمریکا این اتفاق تا سال 2025 رخ خواهد داد.

    برچسب ها