عصر خودرو

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد

پیش‌بینی کاهش حدود ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در ۲ سال آینده

عصر بازار- بر اساس تحلیل اداره اطلاعات انرژی آمریکا تولید نفت این کشور در ۲ سال آینده با افت شدیدی مواجه شده و به اندکی بیش از ۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

پیش‌بینی کاهش حدود ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در ۲ سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین بررسی‌ها اعلام کرده است که تولید نفت این کشور از اواخر امسال روند نزولی آغاز کرده و تا اواخر دو سال 2017 تولیدش به حدود 8 میلیون بشکه در روز می‌رسد؛ تولید نفت آمریکا اکنون حدود 10 میلیون بشکه در روز است.

    بر اساس بررسی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا کاهش تولید نفت این کشور به دلیل کاهش قابل توجه در تولید نفت شیل اتفاق خواهد افتاد.

    تولید نفت آمریکا که در سال 2012 اندکی بیش از 6 میلیون بشکه در روز بود با به بازار آمدن نفت شیل و تقویت تولید آن، تولید نفت این کشور به حدود کمتر از 10 میلیون بشکه در روز رسیده است. در این مدت افزایش تولید نفت آمریکا مدیون تقویت تولید نفت شیل بوده است.

    نفت شیل از بافت‌های رسی خاک بیرون می‌آید و هزینه‌های بسیار سنگینی برای تولیدکنندگان دارد. در طول این مدت آمریکا توانسته است با کاهش قیمت تمام شده استخراج این نوع نفت تا حدودی تولید خود را افزایش دهد اما کارشناسان بر این باورند که استخراج نفت شیل به ویژه با افت قیمت نفت صرفه اقتصادی نخواهد داشت بنابراین در ادامه تولیدکنندگان این نوع نفت رغبتی برای استخراج نخواهند داشت. هزینه تمام شده تولید یک بشکه نفت شیل حدود 40 دلار در هر بشکه است.

    طی دو سال گذشته قیمت نفت بیش از 70 درصد کاهش داشته و از بشکه‌ای بیش از 120 دلار به حدود 45 دلار رسیده است.  کارشناسان چشم‌انداز خیلی مثبتی هم برای افزایش قیمت نفت در طولانی مدت ندارند.

    طی هفته گذشته آمارهایی مبنی بر اینکه ذخایر نفت آمریکا به شدت افت کرده است را شاهد بودیم. این مسأله تا حدودی قیمت نفت را در بازار تقویت کرد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها