عصر خودرو

قمصری اعلام کرد:

صادرات نفت افزایش می‌یابد

روزانه ۶۵۰هزاربشکه به اروپا صادر می‌شود

عصر بازار- مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: هم اکنون روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار بشکه نفت به کشورهای اروپایی صادر می کنیم.

صادرات نفت افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر مستثنی شدن ایران از اجرای طرح فریز نفتی و امکان افزایش صادرات نفت خام کشور گفت: در حال حاضر ایران به طور متوسط روزانه دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام به بازار جهانی صادر می کند.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: در شرایط فعلی متوسط مصرف نفت خام در بازار داخلی و پالایشگاه ها روزانه حدود یک میلیون و 800 هزار بشکه تا یک میلیون و 850 هزار بشکه در روز است بر این اساس هر گونه افزایش تولید نفت به منظور صادرات روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

    قمصری در پاسخ به این پرسش که ایران به دنبال دستیابی به 13 درصد از سهم تولید نفت اوپک است، و آیا امکان افزایش 500 هزار بشکه ای تولید نفت ایران پس از اجرای طرح فریز نفتی وجود دارد، اظهار داشت: اولین هدف برای افزایش صادرات نفت خام ایران دستیابی به صادرات روزانه دو میلیون و 350 هزار بشکه در روز است

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه تا چند ماه آینده ظرفیت صادرات نفت ایران حدود 150 هزار بشکه در روز افزایش می یابد، تاکید کرد: این افزایش صادرات نفت با توجه به روند عرضه و تقاضا در بازار قابل دسترس بوده و امکان پذیر است.

    قمصری همچنین با تاکید بر اینکه افزایش صادرات نفت خام ایران به 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز کار مشکلی بوده و کار چندان آسانی به نظر نمی رسد، بیان کرد: با این وجود ایران  سعی می‌کند در گام اول حجم صادرات نفت خود را تا چند ماه آینده به 2 میلیون و 350 هزار بشکه در روز افزایش دهد تا صادرات نفت ایران به دوران پیش از اعمال تحریم ها برسد.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با یادآوری اینکه هم اکنون بخشی از افزایش صادرات نفت کشور روانه بازارهای آسیایی و مابقی به اروپا صادر می شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 600 تا 650 هزار بشکه نفت خام ایران به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

    برچسب ها