عصر خودرو

نسبت به مدت مشابه سال قبل

شاخص قیمت تولید خدمات در بهار ۹.۸ درصد افزایش یافت

عصر بازار- شاخص قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۸ درصد افزایش یافت.

شاخص قیمت تولید خدمات در بهار ۹.۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات در بهار سال 95 منتشر شد.

    شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات (برمبنای سال پایه = 1390) در فصل بهار سال 1395 برابر است با 192.8 که نسبت به فصل قبل 2.1 درصد افزایش داشته است و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 9.8 درصد افزایش یافته است.

    میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه)، برابر با 10.6 درصد است.

    تغییرات شاخص بخش‌های خدمات نیز به شرح ذیل است.

    شاخص گروه خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی در فصل بهار سال 1395 برابر است با 203.0 که نسبت به فصل قبل 2.4 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 10.7 درصد می‌باشد.

    شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل بهار سال 1395 برابر است با 228.4 که نسبت به فصل قبل 1.8 درصد افزایش یافته است.

    میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به  دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 9.4 درصد می‌باشد.

    شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات) در فصل بهار سال 1395 برابر است با 203.1 که نسبت به فصل قبل 3.0 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ توم سالانه) برابر با 8.0 درصد می‌باشد.

    شاخص گروه «خدمات واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)» در فصل بهار سال 1395 برابر است با 215.9 که نسبت به فصل قبل 6.8 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره  مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 3.1 درصد می باشد.

    شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» در فصل بهار برابر است با 161.5 که نسبت به فصل قبل 0.8 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 8.4 درصد می‌باشد.

    شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل بهار سال 1395 برابر است با 199.7 که نسبت به فصل قبل 1.0 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 18.1 درصد می‌باشد.

    شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل بهار سال 1395 برابر است با 232.3 که نسبت به فصل قبل 1.2 درصد افزایش یافته است، میزان تغییرات چهارفصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 17.2 درصد می‌باشد.

    شاخص گروه «سایر فعالیتهای خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل بهار سال 1395 با 204.7 که نسبت به فصل قبل 6.2 درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) برابر با 12.6 درصد می‌باشد.

    لازم است ذکر شود افزایش شاخص قیمت تولید کننده در بخش‌های خدمات،‌با احتساب ضرایب اهمیت، متاثر از بخش‌های «خدمات حمل و نقل،‌انبارداری و ارتباطات» است که با ضریب اهمیت 27.5 درصد، نسبت به فصل قبل 3.0 درصد افزایش داشته است. همچنین کمترین افزایش شاخص قیمت تولیدکننده در بخش‌های خدمات،‌با احتساب ضرایب اهمیت، شاخص قیمت متاثر از بخش‌های «هتل و رستوران» است که با ضرایب اهمیت 4.0 درصد، نسبت به فصل قبل 7.3 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها