عصر خودرو

مذاکره نفتی با عربستان;

حمایت مالزی از مجمع بین المللی انرژی

عصر بازار- مالزی روز شنبه در بیانیه ای حمایت کامل خود را از 'مجمع بین المللی انرژی' اعلام کرد و از مذاکره دو جانبه گسترده با عربستان در حاشیه نشست این مجمع در الجزایر در مورد انرژی از جمله امکان همکاری های نفتی و گازی خبر داد.

حمایت مالزی از مجمع بین المللی انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  'عبدالرحمان دهلان' وزیر در دفتر نخست وزیر مالزی در این بیانیه تاکید کرد مالزی از مجمع بین المللی انرژی (آی.ای.اف) کاملا حمایت می کند و امیدوار است این مجمع باعث رشد آگاهی و بالا رفتن دانش کشورهای شرکت کننده در آن شود.
    پانزدهمین نشست مجمع بین المللی انرژی در الجزیره پایتخت الجزایر پنجم تا هفتم مهر ماه با حضور 50 نماینده از نهادهای انرژی کشورهای تولیدکننده، مصرف کننده نفت و گاز جهان و بیش از 30 شرکت نفتی برگزار شد.
    مالزی تصریح کرد در جلسه اخیر این مجمع موضوعات جالبی همچون چشم انداز و پایداری بازار نفت، چالش های پیش روی گاز طبیعی و صنعت 'ال.ان.جی'، انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی، دسترسی به انرژی های پایدار، مدیریت انرژی و نقش فناوری در افزایش امنیت انرژی مطرح شد و مالزی همواره پشتیبان برنامه های دانش محور انجمن بین المللی انرژی خواهد بود.
    'عبدالرحمان دهلان' همچین در این بیانیه اعلام کرد 'مالزی در طول برگزاری نشست این مجمع، مذاکرات دو جانبه گسترده ای با عربستان در مورد انرژی از جمله امکان همکاری های نفتی و گازی داشته است'.
    وزیر در دفتر نخست وزیر مالزی تصریح کرد چالش های پیش روی انرژی نفت و گاز به صورت حرفه ای و دیپلماتیک در حال بررسی برای رسیدن به ثبات در بازار جهانی است.
    وی اضافه کرد که این عوامل در برنامه ریزی اقتصادی و سرمایه گذاری پایدار در آینده 'محوری' هستند و مالزی به یقین امیدوار است این اجماع بتواند به وضعیت کنونی و آینده صنعت نفت و گاز کمک کند.
    نشست غیررسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی تشکیل شد.

    برچسب ها