عصر خودرو

قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار رسید

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در پی تصمیم اوپک برای کاهش تولید حدود ۴ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات هفته گذشته به ۵۰ دلار و ۱۹ سنت رسید.

قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در نشست چهارشنبه گذشته تصمیم گرفت تولید نفت خود را در سطح 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز محدود کند.

    بر اساس این تصمیم که برخلاف پیش بینی تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی قرار داشت تولید نفت اوپک نسبت به آمار ماه میلادی گذشته بین 200 تا 700 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

    ورود به فصل سرما و افزایش تقاضا در این فصل به همراه همراهی احتمالی غیرعضوها با اوپک قیمت جهانی نفت را صعودی کرده است.

    بر این اساس در پایان معاملات هفته گذشته قیمت نفت برنت دریای شمال به 50 دلار و 19 سنت رسید که این رقم نسبت به روز قبل از آن 38 سنت و نسبت به پیش از نشست اوپک حدود 4 دلار افزایش داشته است. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 41 سنت افزایش در روز جمعه به 48 دلار و 24 سنت در هر بشکه رسید.

    در حالی قیمت جهانی نفت در این روز از 50 دلار عبور کرد که خبری در مورد افزایش دکل های حفاری فعال در میادین نفت شیل آمریکا منتشر شد. انتظار می رود با موضع گیری تولید کنندگان غیرعضو اوپک مبنی بر همراهی با این سازمان در کاهش تولید، قیمت جهانی نفت با شتاب بیشتری افزایش یابد.

    در بازار جهانی طلا نیز قیمت هر اونس فلز زرد با 8.9 دلار کاهش به 1317 دلار رسید.

    برچسب ها