عصر خودرو

پورابراهیمی با اشاره به انتشار اوراق سلف گندم:

امکان تامین مالی دولت و بنگاه های اقتصادی از طریق بورس کالا

عصر بازار- کلیه ابزارهایی که توسط بازار سرمایه و در حوزه بورس کالا منتشر می شود ظرفیتی برای اقتصاد کشور است که می تواند بخشی از نیاز دولت و بنگاه های اقتصادی را پوشش دهد.

امکان تامین مالی دولت و بنگاه های اقتصادی از طریق بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، محمدرضا پوابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص انتشار اوراق سلف موازی گندم در بورس کالا گفت: اوراق سلف موازی گندم که اخیرا از سوی شرکت بازرگانی دولتی و به منظور پرداخت مطالبات گندمکاران در بورس کالا منتشر شد به تامین مالی 2650میلیارد تومانی انجامید که این دست رویدادهای مثبت باعث می شود تا دولت و فعالان اقتصادی با ظرفیت های بورس کالا آشنایی بیشتری پیدا کنند.

    وی با بیان اینکه ابزارهایی همچون اوراق سلف موازی به تامین مالی بنگاه ها کمک می کند، تاکید کرد: به دلیل اینکه اساس و ساختار فعالیت های بازار سرمایه مبتنی برشفافیت اطلاعات است لذا این شفافیت کمک می کند تا تصمیم گیری مناسبی برای عرضه کننده و تقاضا کننده و همچنین تعادل در تخصیص بهینه منابع برای فعالیت های اقتصادی کشور صورت گیرد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، بورس کالا را بازاری متشکل و سازمان یافته دانست که در آن کالاهای معین براساس استانداردهای مشخص و در فضایی شفاف مورد معامله قرار می‌گیرد.

    پورابراهیمی گفت: بورس کالا علاوه بر توسعه معاملات نقدی و فیزیکی، به سمت توسعه ابزارهای مالی حرکت کرده است تا نیاز فعالان صنایع مختلف را به طور کامل برآورده کند که در این راستا اوراق سلف موازی منتشر شده است.

    وی تصریح کرد: باتوجه به توسعه فعالیت های بورس کالا به خصوص در حوزه تامین مالی و ابزارهای مالی، جذابیت های این بورس برای حضور همه جانبه تولیدکنندگان و همچنین سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتر می شود تا شاهد بورس کالایی تاثیر گذار بر روند بازارهای کالایی در بازارهای بین المللی باشیم.

    برچسب ها