عصر خودرو

امیری خامکانی مطرح کرد

در بحث فریز نفتی باید به شرایط قبل تحریم‌ها برگردیم

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مطرح شدن بحث فریز نفتی گفت: ما باید به شرایط قبل از تحریم ها برگردیم و براساس آن در اپک مذاکره کنیم و ببینیم چه سیاست هایی را می‌توان اتخاذ کرد.

در بحث فریز نفتی باید به شرایط قبل تحریم‌ها برگردیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسین امیری خامکانی با اشاره به مطرح شدن بحث فریز نفتی و پیشنهادات عربستان در این زمینه گفت: عربستان زمانی که بحث فریز نفتی را مطرح می کرد زمانی بود که ما در تحریم قرار داشتیم، فروش نفتمان پایین آمده بود و تولید هم زیر یک میلیون بشکه در روز بود.

    وی افزود: در عوض عربستان و متاسفانه عراق تولید خود را افزایش داده و جای ما را در اپک گرفتند اما به محض اینکه برجام به ثمر رسید و جنگ نفتی برای آنها جواب نداد، مساله فریز نفتی را مطرح کردند، یعنی اینکه هر کشوری در هر سطحی است همان جا بماند.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: این کار خیلی ظالمانه است که بگوییم عربستان 13 میلیون بشکه و ما هم 700 تا 800 بشکه فریز کنیم. در حالی که بحث ما این است که به شرایط قبل از تحریم ها برگردیم، شرایطی که عربستانی هم تولید و صادراتشان را کم کنند.

    وی در ادامه اظهار کرد: عربستان هم باید تولید را کاهش دهد و ما هم به سمتی برویم که شرایط قبل از تحریم ها بوده و براساس همان سیاست ها در اپک مذاکره کنیم.

    برچسب ها