عصر خودرو

در ماه آگوست

خرید نفت آسیایی ها از ایران ۸۱ درصد افزایش یافت

عصر بازار- چهار خریدار بزرگ آسیایی نفت ایران در ماه آگوست ۸۱ درصد بیشتر از ایران نفت خریدند، یعنی روزانه ۱.۸۴ میلیون بشکه که این رقم، بیشترین میزان در حداقل ۵ سال گذشته به شمار می رود.

خرید نفت آسیایی ها از ایران ۸۱ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، صادرات نفت ایران به 4 خریدار بزرگ آسیایی اش در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه پارسال 81 درصد افزایش یافته است که بیشترین افزایش از آوریل 2014 به شمار می رود.

    به گفته یک منبع آگاه به برنامه بارگیری تانکرها، تولیدکننده شماره سوم اوپک یعنی ایران، صادرات نفتش را در ماه گذشته به بیش از 2 میلیون بشکه در روز افزایش داده است که به سطح محموله های پیش از تحریم ها در 5 سال گذشته نزدیک شده است.

    آمارهای دولتی و رهیابی کشتی ها نشان داده است که چهار خریدار بزرگ نفت ایران یعنی کره جنوبی، ژاپن، چین و هند در ماه آگوست روزانه 1.84 میلیون بشکه نفت از ایران خریده اند که این رقم، بیشترین میزان در حداقل 5 سال گذشته به شمار می رود.

    وزارت بازرگانی ژاپن در آمار رسمی که روز جمعه منتشر کرد، اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه پارسال 31.4 درصد افزایش یافته و به 235 هزار و 612 بشکه در روز رسیده است.

    در مورد هند نیز، واردات نفت این کشور از ایران نزدیک به 3 برابر مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به 575 هزار و 900 بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان در حداقل 15 سال گذشته به شمار می رود.

    واردات نفت کره جنوبی نیز بیش از 2 برابر شده است و از افزایش 112.3 درصدی خبر می دهد. سئول در این ماه 277 هزار و 613 بشکه نفت در روز از ایران خریده است.

    به گزارش رویترز، بزرگ ترین مشتری نفت ایران یعنی چین در ماه آگوست 2016 روزانه 746 هزار و 29  بشکه نفت از ایران وارد کرده است که نشان دهنده افزایش 48.4 درصدی است.

    در بازه 8 ماهه ژانویه تا آگوست، بیشترین افزایش به کره جنوبی با 136.5 درصد اختصاص دارد و پس از آن هند با 84.3 درصد، ژاپن با 25.8 درصد و چین با 6.6 درصد افزایش، نفت بیشتری از ایران خریده اند.

    برچسب ها